دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 تير 1394 - 10:12
کوتاه از واحدهای سمنان، گرمسار، بندردیر و مینودشت

از سفره سبز واحد گرمسار تا جشن میلاد و محفل انس با قرآن در واحدهای دانشگاهی

مراسم معنوی محفل انس با قرآن کریم همراه با ضیافت افطاری در دانشگاه آزاد اسلامی سمنان برگزار شد.
کد خبر : 26262

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا،در این مراسم معنوی دو تن از قاریان قرآن کریم به اجرای برنامه پرداختند. مولودی خوانی به مناسبت ولادت کریم اهل بیت از سوی مداح اهل بیت (ع) محمدرضا محمودآبادی بخش دیگری از برنامه اجرا شده بود.


در پایان مراسم و پس از ادای فریضه نماز مغرب و عشا به امامت حجت الاسلام دکتر علیرضا صابریان، کارکنان و اعضای هیئت علمی شرکت کننده در مراسم به همراه خانواده‌ها در ضیافت افطاری که به میزبانی هیئت رئیسه دانشگاه تدارک دیده شده بود، شرکت کردند.


دکتر شاهرخ رنجبر بهادری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سمنان، تقویت همدلی و افزایش صمیمیت بین کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه را مهمترین هدف برگزاری این ضیافت دانست و گفت: تقویت انسجام تشکیلاتی و رابطه هر چه بیشتر نیروی انسانی نقش موثری در تسریع روند توسعه دانشگاه دارد و در این راه توجه به باور‌های دینی و مذهبی یکی از موثر‌ترین راهکارهای موجود است.


برپایی سفره سبز به مناسبت میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) در واحد گرمسار


به گزارش خبرنگار آنا، معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار با همکاری امور خواهران آن حوزه جشنی را به مناسبت ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع) با حضور دکتر طاهره میرساردو سرپرست دانشگاه، فخرالدین احمدی معاون فرهنگی و اجتماعی واحد و حجت الاسلام زندی‌فر مدیر امور شاهد و ایثارگران به همراه تعداد زیادی از کارکنان و استادان خواهر در مسجد امام جعفر صادق (ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار برگزار شد.


در این مراسم باشکوه سرپرست دانشگاه به تشریح شخصیت و دیدگاه‌های حضرت امام حسن مجتبی(ع) پرداخت و ازخداوند منان خواست که همه را از پیروان واقعی آن حضرت قرار دهد.


در پایان مراسم مولودی خوانی قرائت و نذورات سفره بین شرکت کنندگان در جشن توزیع شد.


برگزاری محفل انس با قرآن


به گزارش آنا، محفل انس با قرآن نیز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار با حضور دکتر میرساردو سرپرست دانشگاه و روحانیت معزز و اساتید و کارکنان به همراه خانواده هایشان و قاریان مطرح حوزه و دانشگاه و قاریان مطرح شهرستان در مسجد امام جعفرصادق (ع) دانشگاه برگزار شد


در پایان ضیافت افطاری بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء واحد دانشگاهی میزبان افطاری اساتید، کارکنان و خانواده‌های آنان بود.


تقدیر از فعالان دانشگاه و ضیافت افطاری با مسئولان به میزبانی اساتید و پرسنل واحد بندردیر‎


مراسم تقدیر از فعالان دانشگاه و ضیافت افطاری با مسئولان به میزبانی اساتید و پرسنل واحد بندردیر‎ ساعاتی قبل از اذان مغرب و عشا بصورت مجلس انس با قرآن کریم برگزار شد. پس از برگزاری نماز مغرب و عشاء به امامت امام جمعه موقت شهر و ضیافت افطاری دانشگاهیان و مسئولان شهر با سخنان سرپرست دانشگاه برگزار شد.


دکتر عبدالعزیز بحرانی سرپرست واحد با بیان هدف برگزاری این مراسم در راستای جامه عمل پوشاندن به منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال همدلی، همزبانی دولت و ملت و لزوم مشارکت و مساعدت تمام دستگاه‌های اجرائی برای توسعه و ارتقاء کیفی و کمی دانشگاه از تلاش فعالان دانشگاه و دست‌اندرکاران برگزاری امتحانات پایان ترم تقدیر به عمل آورد.


در این مراسم از فعالان دانشگاه با اعطای هدایایی تجلیل شد.


قرائت روزانه قرآن کریم در واحد مینودشت


مراسم جزء خوانی و تلاوت روزانه قرآن کریم همه روزه بعد از نماز جماعت ظهر و عصر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت برگزار می‌شود.


مسئول کانون قرآن و عترت واحد با اعلام این خبر، گفت: پیرو جلسه شورای فرهنگی و قرآن و عترت واحد همانند سالهای گذشته هر روز بعد از نماز جماعت ظهر و عصر، با حضور کارکنان و استادان و دانشجویان یک جزء قرآن قرائت می‌شود.


ایوب سرایلو هدف از برگزاری چنین برنامه‌هایی را انس و الفت بیشتر دانشگاهیان با کلام الله مجید در این ماه عنوان کرد .


برگزاری جشن میلاد امام حسن مجتبی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت


به مناسبت سالروز ولادت دومین پیشوای شیعیان، حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام، جشن میلاد آن حضرت در سالن جلسات اداری این دانشگاه برگزار شد.


حجت الاسلام محمدرضا ممشلی با تبریک سالروز ولادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع)، درباره سجایا و فضایل آن بزرگوار سخن گفت و افزود: حسن بن علی (ع) دارای امتیازات اخلاقی و فضایل انسانی فراوان بودند، ایشان شخصیتی بزرگوار، بردبار، باوقار، متین، سخاوتمند و مورد ستایش بودند.


این مبلغ دینی ادامه داد: البته همانطور که علی(ع) فرموده‌اند که پرهیزگاران اهل فضایل هستند، سبط اکبر پیامبر اکرم (ص) باید چنین باشد، چرا که متقین باید دارای فضایل باشند. در پایان سید علیرضا نریمانی از مداحان عصمت وطهارت نیز به مولودی خوانی پرداختند و مراسم با ذکر صلوات خاتمه یافت.


محفل انس با قرآن کریم در واحد کرمانشاه


به مناسبت ماه مبارک رمضان و زادروز کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) محفل انس با قرآن کریم با قرائت قاریان ممتاز و با حضور دانشجویان استادان و کارکنان در مسجد الغدیر دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه برگزار شد.


به گزارش آنا؛ در نیمه ماه مبارک رمضان و در زادروز کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) محفل انس با قرآن کریم با قرائت قاریان ممتاز و با حضور دانشجویان استادان و کارکنان در مسجد الغدیر دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه برگزار شد.


در این محفل نورانی که پس از نماز ظهر و عصر برگزار گردید نخست امین عبدی قاری ممتاز از دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه آیاتی از کتاب خدا را تلاوت کرد و سپس حاج وحید نظریان قاری بین المللی قرآن کریم با تلاوتی زیبا باعث حظ معنوی فراوان حاضران در این محفل قرآنی شد.


این محفل انس با قرآن کریم به همت دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه و معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه برگزار شد.


محفل نورانی انس با قرآن در واحد ایلام


به همت معاونت فرهنگی واجتماعی واحد ایلام محفل نورانی انس با قران با حضور آیت الله محمدی ایلامی عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام و از اساتید حوزه و دانشگاه، فیض اله رضایتی رئیس ستاد اقامه نماز استان، دکتر عباسی رئیس واحد، حجت الاسلام همتی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه، معاونان، اساتید و کارکنان در محل نمازخانه دانشگاه برگزار شد.


در ابتدای این مراسم حیدری معاون فرهنگی و اجتماعی واحد ایلام گفت: برگزاری محفل نورانی انس با قرآن از برنامه های ثابت فرهنگی این واحد دانشگاهی در ماه مبارک رمضان است وهدف از برگزاری آن ترویج فرهنگ قرآنی و تدبر در آیات وحی است.


در ادامه محمدی ایلامی از اساتید حوزه و دانشگاه با گرامی داشت ماه مبارک رمضان و ضرورت بهره گیری از فیوضات معنوی آن، گفت: ماه رمضان ماه نزول قرآن است که انسان باید بهره برداری شایسته ای از آن داشته باشد.


وی با بیان این که ماه رمضان بهترین فرصت برای انس با قرآن کریم است، بیان داشت: انسان باید تلاش کند تا معارف قرآنی را در برنامه های زندگی خود نهادینه کرده تا در مسیر سعادت و تعالی قرار گیرد.


محمدی ایلامی در ادامه تصریح کرد: فلسفه اصلی روزه تقوا است و تحمل مرارت ها و سختی ها می تواند موجب به وجود آمدن تقوای الهی شود.
وی گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی است برای توجه بیشتر به قرآن کریم و مفاهیم بلند آن و در این ماه دست و پای شیاطین در غل و زنجیر است و درهای بهشت به روی مومنین بازاست.


در این مراسم قاری برجسته استان حجت الاسلام امامی آیاتی از کلام نورانی وحی را تلاوت کردند. این محفل به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی واحد و دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان برگزار و به برندگان مسابقه قرآنی هدایایی اهدا شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته