دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 اسفند 1396 - 14:37
قائم مقام سازمان حمل ونقل و ترافیک تاکید کرد:

تهیه طرح جامع توسعه دوچرخه سواری؛ در آینده‌ای نزدیک

قائم مقام سازمان حمل ونقل و ترافیک با تاکید بر اینکه هدف مدیریت شهری افزایش سهم استفاده از دوچرخه از طریق گسترش دوچرخه سواری است گفت: در تهران در حال گذار از دوره «شهر خودرو محور» به «شهر انسان محور» هستیم و از این رو، استفاده از دوچرخه و پیاده روی به عنوان دو بخش مهم از چشم انداز کلی حمل و نقل در این کلان شهر در دست اقدام است.
کد خبر : 262454

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران، منصور نویریان درکارگاه تخصصی توسعه دوچرخه سواری کلانشهر تهران که در حاشیه «هفدمین کنفرانس بین المللی مندسی حمل و نقل و ترافیک» برگزار شد، گفت: حمل و نقل پارامتر بسیار مهم و تعیین کننده زیست شهری است. به همین خاطر سامانه حمل و نقل از دیدگاه توسعه پایدار باید به گونه‌ای برای جامعه طراحی شود که با ملاک‌های توسعه پایدار هماهنگ باشد.
وی با تاکید بر اینکه به کارگیری سامانه‌های مدرن و روش‌های جدید حمل و نقل شهری، در شهرهایی که ترافیک و آلودگی شدیدی دارند، دارای جایگاه ویژه‌ای است، تصریح کرد: در همین راستا توسعه دوچرخه سواری به عنوان پاکترین مد حمل ونقل در شهر تهران مورد توجه قرار گرفته است.
به گفته نویریان امروزه دوچرخه به عنوان یکی از مدهای حمل و نقلی پاک با توجه به بحران‌های زیست محیطی و انرژی مورد توجه بیشتری واقع شده و گسترش سهم این شیوه حمل و نقلی نیازمند تمهیداتی است که باید در ابعاد مختلف مورد ارزیابی قرار گیرد.
قائم مقام سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه طرح جامع توسعه دوچرخه سواری تهیه و تدوین شده است، تصریح کرد: به موازات تدوین طرح اقدامات اجرایی برای تجهیز و آماده سازی زیرساخت‌ها برای توسعه دوچرخه سواری در دست اقدام است.
نویریان با اشاره به برخی زیر ساخت‌های ایجاد شده در معابر پایتخت اظهار کرد: احداث مسیر ویژه دوچرخه سواری همانند مسیری که در کریم‌خان ایجاد شده ایجاد تسهیلات دوچرخه سواری، راه اندازی سیستم دوچرخه اشتراکی و طراحی پارکینگ‌های دوچرخه سواری از جمله اقداماتی است که در راستای توسعه دوچرخه سواری در شهر تهران در دست اقدام قرار گرفته است.
وی در ادامه با بیان اینکه راه اندازی شبکه دوچرخه اشتراکی در دست اجراست، گفت: این طرح اکنون در بخش تکمیل مناقصات بوده و پس از آن 4 منطقه 8، 7، 11 و12 شبکه دوچرخه اشتراکی راه اندازی خواهد شد تا شهروندانی که با مترو و یا هر وسیله نقلیه دیگر به این محدوده وارد می‌شوند بتوانند با استفاده از دوچرخه اشتراکی سفر روزانه خود را تکمیل کنند.
قائم مقام سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه موفقیت طرح توسعه دوچرخه سواری در کلانشهر تهران در گرو همکاری و مشارکت شهروندان است، گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته توجه ویژه‌ای به سازمان‌های مردم نهاد در این طرح شده است. به همن منظور صبح روز پنج شنبه با همکاری شهروندان و سازمان‌های مردم نهاد دوچرخه سوار همایش ویژه دوچرخه سواری در باغ کتاب تهران برگزار می‌شود.
نویریان تاکید کرد: امیدواریم با تلاش سازمان‌های مردم نهاد تحولی چشمگیر در تغییر الگوی ترافیکی شهروندان و ارتقا فرهنگ دوچرخه سواری صورت گیرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: دوچرخه سواری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته