دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان:

دانشجویان انقلابی تشکل‌ها باید مطالبه گر باشند

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان گفت: دانشجویان انقلابی تشکل‌ها باید مطالبه گر باشند.
کد خبر : 262395

حجت‌الاسلام فرج الله براتی در مراسم اختتامیه اردوی تشکیلاتی فرهنگی، سیاسی اعضای فعال تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های استان خوزستان که با حضور 100 نفر از دانشجویان دانشگاه‌های استان خوزستان در سالن اجتماعات شیخ مرتضی انصاری واحد دزفول برگزار شد، گفت: «برای موفقیت در کار تشکیلاتی باید تقوای الهی داشته و از دروغ دوری کرد. دانشجویان انقلابی که در تشکل‌ها فعالیت می‌کنند، باید مطالبه گر بوده و با گفتمان به اهداف اجتماعی خود برسند.»


براتی اظهار کرد: «برای غالب شدن بر دشمن باید احساس امنیت کرد. احساس امنیت با ایمان اعتقادی حاصل می‌شود. یقین به ایمان، امنیت را ایجاد کرده و کسانی که مبانی دینی را به درستی درک کنند در مسائل زندگی احساس تزلزل نمی‌کنند؛ سستی ایمان در انسان، موجب غالب شدن شیطان و تزلزل خواهد شد و برای موفقیت در کار تشکیلاتی باید تقوای الهی داشته و از دروغ دوری کرد.»



وی خاطرنشان کرد: «دانشجوی تشکیلاتی باید احساس مسئولیت و حضور فعال در کارهای فرهنگی داشته و کار فرهنگی باید براساس ارزش‌های دینی باشد. دانشجو باید سبک زندگی ایرانی و اسلامی را بشناسد؛ دانشجوی تشکلاتی باید آرمان گرا و واقع گرا باشد؛ آرمانی بودن، بدون واقعیت میسر نمی‌شود. خیلی از مفاهیم فرهنگی را می‌توان با هنر بیان کرد. هنر باید به دور از ابتذال باشد.»


هوشنگ مکتبی معاون اداری و مالی واحد دزفول نیز گفت: «ابعاد مختلف پرورش در دانشگاه با برگزاری تشکل‌ها بیشتر نمود پیدا می‌کند؛ یکی از وظایف اصلی مسئولان در دانشگاه‌ها قبل از آموزش، پرورش دانشجویان است. ابعاد اجتماعی که دانشجویان برای آینده کشور به آن نیاز دارند با تشکل‌ها تکمیل می‌شود و دانشجویان با مشارکت در تشکلها، میآموزند خود را برای آینده آماده کنند.»



محمدصادق کوشکی عضو هیأت علمی دانشگاه تهران و مدرس اردوی تشکل‌ها گفت: مردم دائما سوال می‌کنند ما که در کشور خود این همه دردمند و مستضعف داریم، چرا باید به مردم سوریه، لبنان و فلسطین کمک کنیم؟ باید در پاسخ گفت: «آمریکایی‌ها در دنیا 700 پایگاه نظامی دارند. هر سرباز آمریکایی مستقر در این پایگاه‌های نظامی هزینه‌ای بالغ بر 10 هزار دلار نیاز دارد؛ آنها در منطقه خلیج فارس از جمله کشورهای عربستان، کویت، بحرین، قطر، امارات و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس، پایگاه‌های نظامی تشکیل داده که تعداد افراد آمریکایی در منطقه خلیج فارس از 40 هزار نفر تا 100 هزار نفر است.»


وی افزود: «اگر از آمریکایی‌ها سؤال شود که این همه هزینه در مناطق مختلف دنیا برای چیست؟ آنان در پاسخ خواهند گفت برای حفظ امنیت. جالب این جاست که مردم آمریکا با پاسخ دولت خود مبنی بر حفظ امنیت، اقناع می‌شوند؛ آمریکایی‌ها برای ایجاد این پایگاه‌ها، می‌گویند ما ابر قدرتیم و برای حفظ جایگاه و منافع امنیتی و اقتصادی کشور باید هزینه کرد. منطق امریکا این است که فرصت‌های امنیتی به قدری آسیب رسان هستند که برای رسیدن به امنیت و قدرت نظامی باید هزینه کرد.»



کوشکی خاطرنشان کرد: «جمهوری اسلامی ایران ناچار است که در ورای مرزهای خود با دشمن بجنگد و دلیل اصلی ایرانیان از حضور در مناطق کشورهای مجاور، دعوت این کشورها از ایران برای تأمین نظامی است و در حالی که آمریکا با اشغالگری و جنگ وارد این مناطق شده است.»


محمد امین حمزوی نماینده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در تشکل‌های اسلامی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان خوزستان بیان کرد: «در این دوره جلسات متعددی بصورت رسمی و غیر رسمی برگزار شد؛ در جلسات رسمی از استادان بزرگوار، دکتر کوشکی برای بحث جریان شناسی دهه 60 و دکتر مدرسی برای سواد رسانه‌ای برای آموزش دانشجویان تشکل‌ها استفاده شد. بخش غیر رسمی نیز شامل مسابقات، بازدید از اماکن زیارتی و فرهنگی شهرستان دزفول بود.»



در این مراسم حجت الاسلام براتی سرپرست دانشگاه‌های استان خوزستان و واحد اهواز، شکوه فر معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های استان خوزستان، حمزوی نماینده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در تشکل‌های اسلامی و سیاسی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان خوزستان، کوشکی استاد دانشگاه تهران و مدرس دوره، مکتبی معاون اداری و مالی واحد دزفول، حسن براتی معاون پژوهشی واحد دزفول، کاکی رئیس واحد اندیمشک و جمعی از مسئولان و دانشجویان حضور داشتند و در پایان با حضور به دانشجویان برگزیده جوایزی اهدا شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته