دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 تير 1394 - 11:20

وزیر دفاع آمریکا درباره احتمال حملات انتحاری داعش در این کشور هشدار داد

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) شب گذشته (چهارشنبه) با انتشار بیانیه‌ای درباره حملات احتمالی طرفداران گروه داعش در آستانه برگزاری جشن‌ ملی در آمریکا که شنبه برگزار خواهد شد، هشدار داد.
کد خبر : 26238

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری فرانسه، «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی با مقایسه کردن داعش با شبکه تروریستی القاعده هشدار داد بیم آن می‌رود که همزمان با برگزاری جشن ملی در آمریکا حملاتی پراکنده به‌وسیله عناصر افراط‌گرایی که از داعش الهام گرفته‌اند، در کشور روی دهد.


وزیر دفاع آمریکا افزود: بر خلاف آنچه که القاعده در گذشته برای انجام حملات مورد نظر خود انجام می‌داد، امروز در عصر رسانه‌های اجتماعی، گروهی مثل داعش دیگر الزاما نیاز ندارد که افراد مشخصی را مامور حملات تروریستی کند.


گروه افراط‌گرای داعش اوایل ماه می مسئولیت یک تیراندازی را در تگزاس بر عهده گرفته بود و آمریکا را به حملات مهیب و جدی تر تهدید کرده بود. این نخستین‌بار بود که گروه داعش مسئولیت حمله‌ای مسلحانه در خاک آمریکا را برعهده می‌گرفت.


این حمله علیه تجمعی که سازمانی اسلام ستیز در ایالت تگزاس برگزار کرده بود، صورت گرفت اما عاملان حمله پیش از آنکه بتوانند به کسی آسیب وارد کنند به‌دست پلیس آمریکا کشته شدند.


داعش در عین حال تهدید کرد که حملات دیگری را در خاک آمریکا انجام خواهد داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته