دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 اسفند 1396 - 10:22
دکتر ولایتی در دیدار با وزیر خارجه اسپانیا:

آنهایی که حساسیت این منطقه را نمی‌دانند بیش از دیگران ضربه خواهند خورد

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: آنهایی که حساسیت این منطقه را نمی‌دانند، از حضور نامناسب در منطقه بیش از دیگران ضربه خواهند خورد و اکنون بعد از چندین سال دخالت بیگانگان و مشاهده عینی زیان‌های این دخالت، همه این نتیجه رسیدند که راه‌حل مشکلات این منطقه سیاسی است و نه نظامی.
کد خبر : 262329

به گزارش خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری آنا، دکتر علی‌اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل صبح امروز با آقای آلفونسو داستیس، وزیر خارجه اسپانیا دیدار و گفت‌وگو کرد.


ولایتی در این دیدار اعلام کرد: امیدواریم دستاوردهای خوبی در سفر وزیر خارجه اسپانیا برای ایران و اسپانیا حاصل شود.


وی تصریح کرد: رابطه ایران و اسپانیا قدیمی است و به حدود 500 سال قبل می‌رسد و ما همواره خاطرات خوبی از روابط با اسپانیا داریم.


مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با اشاره به سفر اول داستیس به ایران تاکید کرد: من در زمان وزارت خارجه خود بارها به اسپانیا سفر کردم و ما شاهد آن بودیم که در دوران بسیار سخت جنگ تحمیلی، اسپانیا روابط خود با ایران را ترک نکرد و ما اکنون متعهدیم که دوستان قدیمی خود را هیچ‌وقت فراموش نکنیم.


ولایتی ادامه داد: اکنون منطقه ما احتیاج به مشارکت بین‌المللی برای حل مسائل و مشکلات خود دارد.


وی گفت: خوشحالیم از اینکه کشورهای اروپایی به خصوص اسپانیا سیاست متفاوت و مثبت‌تری در مقایسه با سایر کشورها نسبت به منطقه ما و کشور ایران دارند.


مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل تاکید کرد: آنهایی که حساسیت این منطقه را نمی‌دانند، از حضور نامناسب در منطقه بیش از دیگران ضربه خواهند خورد و اکنون بعد از چندین سال دخالت بیگانگان و مشاهده عینی زیان‌های این دخالت، همه این نتیجه رسیدند که راه‌حل مشکلات این منطقه سیاسی است و نه نظامی.


ولایتی تصریح کرد: سرنوشت این منطقه باید به خود مردم منطقه و نه به بیگانگان واگذار شود.


وی با اشاره به بحران سوریه گفت: امیدواریم مسائل سوریه هرچه زودتر در جهت منافع مردم و دولت این کشور به سمت راه‌حلی پایدار حل و فصل شود.


مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل ادامه داد: آماده‌ایم با همکاری کشورهای اروپایی به خصوص اسپانیا، به تبادل‌نظر بپردازیم تا با رعایت موازین بین‌الملل به سمت حل مسالمت‌آمیز مسائل منطقه و رسیدن به آرامش حرکت کنیم.


در این دیدار وزیر امورخارجه اسپانیا، ضمن ابراز تاسف به خاطر سانحه هوایی چند روز گذشته، تاکید کرد: اینجانب حامل پیام عمق بخشیدن به روابط دو کشور هستم.


وزیر امورخارجه اسپانیا ادامه داد: ما با روح دوستی و گفت‌وگو خدمت مقامات ایرانی رسیدیم و امیدواریم با کار مشترک بتوانیم به روابط دوجانبه توسعه ببخشیم و به سمت ثبات در منطقه و جهان پیش برویم.


داستیس در این دیدار تصریح کرد: با نظر آقای ولایتی مبنی‌بر تبادل‌نظر برای رسیدن به ثبات، امنیت و رفاه مردم منطقه کاملا موافق هستیم و سخن ایشان را درباره تلاش برای رسیدن به یک راه‌حل سیاسی و نه تجاوزگرایانه قبول می‌کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته