دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 تير 1394 - 10:43

ابراز رضایت هیات ارزشیابی وزارت بهداشت از امکانات رشته مامایی در واحد سمنان

هیات ارزشیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ابراز رضایت از وضعیت آموزشی حاکم بر رشته مامایی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان، آن را دقیقا مطابق با کوریکولوم کارشناسی مامایی نامیدند.
کد خبر : 26213

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در حاشیه این بازدید یک روزه، دکتر زیبا تقی‌زاده از اعضای این تیم با مطلوب ارزیابی کردن شرایط رشته مامایی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان گفت: در گفت و گو با دانشجویان و اعضای هیات علمی و بازدید از امکانات آزمایشگاهی و تجهیزات، شرایط آموزشی را دقیقا مطابق با کوریکولوم کارشناسی مامایی مشاهده کردیم که این جای تقدیر و تشکر دارد.


وی افزود: سلامت جامعه در بخش مادر و نوزاد با دانشجویان و دانش‌آموختگان این رشته در ارتباط مستقیم و تنگاتنگ است و این نکته ای است که در آموزش این عزیزان باید مورد توجه دقیق قرار بگیرد.


تقی زاده گفت: وضعیت آموزش مامایی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان بسیار مطلوب و امکانات این دانشگاه به ویژه در خصوص skill lab وکتابخانه و برنامه ریزی آموزشی بسیار عالی و نمونه بوده و می تواند الگوی مناسبی برای سایر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و حتی دانشگاه دولتی و علوم پزشکی باشد.








تقی زاده : وضعیت آموزش مامایی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان بسیار مطلوب و امکانات این دانشگاه به ویژه در خصوص skill lab وکتابخانه و برنامه ریزی آموزشی بسیار عالی و نمونه بوده و می تواند الگوی مناسبی برای سایر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و حتی دانشگاه دولتی و علوم پزشکی باشد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سمنان نیز با تاکید بر توجه خاص با رشته‌های پیراپزشکی در این واحد دانشگاهی گفت: برنامه گسترش گروه پزشکی در رشته‌های پیراپزشکی تا مقاطع تحصیلات تکمیلی در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی سمنان قرار دارد که اخذ مجوز دانشکده پرستاری و مامایی بخشی از برنامه توسعه دانشگاه را در این حوزه شامل می‌شود.


دکتر شاهرخ رنجبر بهادری افزود: بنا به خواست عمومی و نیاز کشور به پرورش متخصصین رشته های پیراپزشکی و با توجه به پتانسیل بالای موجود در سطح شهرستان سمنان و با همکاری صمیمانه دانشگاه علوم پزشکی سمنان در آینده ای نزدیک شاهد راه‌اندازی رشته‌های جدید به ویژه در مقاطع تحصیلات تکمیلی در این حوزه خواهیم بود.


وی با تاکید بر توجه به کیفی سازی رشته‌های زیر مجموعه گروه علوم پزشکی گفت: امروز دغدغه ارتقای کیفیت گروه علمی پزشکی در سطح مراکز آموزش عالی است. بدون شک ارتقای کیفیت در این حوزه با افزایش سطح سلامت عمومی جامعه ارتباط مستقیم دارد و کوچکترین سهل‌انگاری در این حوزه می‌تواند با خسارت های جبران ناپذیر انسانی همراه باشد و این نکته ای است که رسالت شاغلین در حوزه آموزشی این رشته‌ها را دو چندان می‌کند.


به گزارش آنا، جلسه بازدید و ارزشیابی دوره کارشناسی پیوسته رشته مامایی با حضور هیات اعزامی دفتر نظارت و ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مشتمل بر دکتر زیبا تقی‌زاده عضو بورد مامایی، معاون پژوهشی و عضو هیات علمی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران و دکتر افسانه کرامت عضو بورد مامایی، مدیرگروه دکتری بهداشت باروری و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و نسرین مساح کارشناس دفتر نظارت و ارزیابی وزارت بهداشت برگزار شد که در نهایت وضعیت حاضر در این دانشگاه مورد تایید هیات ارزشیابی قرار گرفت.


برگزاری جلسات متعدد با هیات رئیسه واحد سمنان، گفت وگو و مصاحبه‌های تخصصی با دانشجویان ادوار مختلف، اعضای هیات علمی گروه مامایی، بازدید از فیلدهای بالینی ازجمله بیمارستان تامین اجتماعی (شفا)سمنان و مرکز بهداشتی درمانی تدین و امکانات و فضای فیزیکی واحد، شامل کتابخانه علوم پزشکی، سایت فناوری اطلاعات، کلاس‌های درس، دفتر توسعه آموزش ، بخش اداری دانشکده پرستاری و مامایی از جمله مواردی بودند که مورد بررسی قرار گرفتند.


اعضای بورد مامایی برنامه‌ریزی آموزشی گروه مامایی را بسیار مطلوب و به نوعی دقیقا مطابق با کوریکولوم کارشناسی مامایی نامیدند و ابتکار عمل واحد سمنان در برگزاری کارگاه آموزشی مبتنی بر اهداف آموزشی برای کلیه کارآموزی و کارورزی‌ها را مورد تقدیر قرار دادند.


رشته مامایی در مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان از سال 1365 فعال است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته