دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 اسفند 1396 - 02:53
 نماینده مردم بندرعباس در مجلس:

زنگ خطر اشرافی‌گری در کشور نواخته شده است/ضرورت بازگشت مسئولین به ساده‌زیستی

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: زنگ خطر اشرافی‌گری در کشور نواخته شده و مسئولین باید ارزیابی کنند تا چه اندازه به اهداف انقلاب نزدیک شده‌اند.
کد خبر : 262091

احمد مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم تبریز درخصوص اشرافی‌گری و بی‌توجهی به مستضعفان اظهار کرد: شکل‌گیری انقلاب ما براساس استقلال و آزادی بوده است. استقلال یعنی ما اعتماد به نفس داشته باشیم و روی پای خود بایستیم و اتکای اولیه‌مان به ظرفیت های داخلی باشد.


وی افزود: مقام معظم رهبری به خوبی اشاره کردند که بعد از حدود 40 سال بعضی از مسئولین ما از اهداف و آرمان های انقلاب فاصله گرفته‌اند. اکنون اشرافی‌گری در حال نمود یافتن و پررنگ‌تر شدن است؛ این در حالی است که مسئولین ما باید ساده‌زیست باشند.


عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه مردم ما نیاز به خدمات دارند و شان دولت و نظام هم این است که به مردم خدمات دهد، عنوان کرد: مردم انتظار دارند مسئولین را مثل خود ببینند. مسئولین باید در دسترس باشند؛ نه اینکه هر مسئول دیواری به دور خود بکشد و ارتباط خود را با مردم قطع کند.


مرادی با بیان اینکه زنگ خطر اشرافی‌گری در کشور نواخته شده و رهبر انقلاب هم به آن اشاره کرده‌اند، گفت: دولتمردان و مسئولین دستگاه های اجرایی که ارتباط مستقیم با مردم دارند، باید برگشتی داشته باشند و خود را ارزیابی کنند که ببینند تا چه اندازه به اهداف کشور و انقلاب نزدیک شده‌اند. امیدوارم همه خود را اصلاح کنیم.


وی ادامه داد: وقتی ما انقلاب خود را با بسیاری از کشورها مقایسه می کنیم، می بینیم مسیرمان یک مسیر بوده است اما آن‌ها پیشرفت و جهش زیادی داشته‌اند؛ چراکه باور آنان نسبت به کاری که کردند عمیق بود اما اعتقاد ما به تدریج سست شده است؛ ولی هنوز جا برای برگشت و تفکر مجدد وجود دارد.


به گزارش آنا، مقام معظم رهبری 29 بهمن ماه در دیدار با مردم تبریز «حرکت به سمت اشرافی‌گری»، «دل سپردن به طبقات مرفه به جای توجه به مستضعفان و قشرهای ضعیف» و «تکیه و اعتماد به خارجی‌ها به جای تکیه بر مردم» را نمونه های حرکت ارتجاعی خواندند و تأکید کردند: نخبگان جامعه حواسشان جمع باشد، مدیران کشور به‌شدت مراقب باشند و مردم هم با حساسیت، رفتار ما مسئولان و مدیران را تحت نظر داشته باشند تا اینگونه حرکات ارتجاعی در کشور اتفاق نیفتد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته