دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 بهمن 1396 - 16:13
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی:

جامعه بیش از هر زمان به انسجام و امیدآفرینی نیاز دارد

تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروز جامعه بیش از هر زمان دیگری به امیدآفرینی و انسجام نیاز دارد و باید از هر گونه حاشیه سازی که امید را تبدیل به یاس میکند، پرهیز شود.
کد خبر : 262088

به گزارش حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی روز دوشنبه در یادواره شهدای گروه ابوذر نهاوند، افزود: آنچه که امروز برای جامعه ما اهمیت دارد این است که نیازها را بشناسیم و متناسب با آن ایفای نقش کنیم.


وی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان دانشجو مبنی بر سیاسی بودن، گفت: امروز کسانی سیاسی هستند که در برابر دشمن ایستادگی کرده و خارج از مرزها به عنوان مدافع حرم با استکبار و اسرائیل می جنگند.


تولیت آستان قدس رضوی کسانی که در شرایط کنونی امید را در درون پیر و جوان زنده نگه داشته و با کار و تلاش در جهت توانمند سازی اقتصاد فعالیت می کنند را نیز سیاسی معرفی کرد.


وی افزود: در اقتصاد باید کار را به مردم واگذار کنیم چراکه هر کجا مردم آمده اند، نقش اثرگذار و پیروزمندانه ای داشته اند.


حجت الاسلام رئیسی گفت: ملت ایران وجود فقر و فساد را با وجود سرمایه های عظیم انسانی و ذخایر طبیعی نمی پسندند.


وی با اشاره به شاخص های خط امام راحل، اظهار کرد: شاخص های این خط توجه به رای مردم، پشتیبانی از ولایت فقیه، شناخت مستکبران و ترفندهای دشمنان و ایستادگی در برابر آنان است.


وی افزود: حضرت امام خمینی(ره) به پیروی از اولیای دین، یک لحظه در برابر مستکبران کوتاه نیامدند و هیچگاه به آنان خوشبین نبودند و امروز رهبر معظم انقلاب می فرمایند که من به دشمنان اعتماد ندارم چراکه میثاق شکن هستند و این چیزی است که امروز همه به آن رسیده اند.


حجت الاسلام رئیسی گفت: دشمنان هیچ گرهی از مشکلات ما را باز نمی کنند و متناسب با منافع خودشان برای ما دلسوزی می کنند.


وی تاکید کرد: گره مشکلات کشور به دست مردم گشوده می شود و نگاه به درون و توانایی های مردم در عمل می تواند راهگشای ما باشد.


وی رمز ماندگاری انقلاب اسلامی را توسل به خدا و اراده الهی اعلام و اضافه کرد: همه آنچه که در عالم وجود دارد فنا شدنی است و آنچه که باقی می ماند اراده الهی است.


تولیت آستان قدس رضوی افزود: جنگ اراده ها در جهان وجود دارد که یکی اجازه نمی دهد صدای عدالت و حق شنیده شود و دیگری الهی و خواهان حق و حقیقت است تا جامعه را زنده کند.


وی با بیان اینکه دشمن جاهلیت مدرنی را دنبال می کند که ادامه همان جاهلیت قدیمی است، اضافه کرد: امروز ما در مقابل جاهلیت مدرنی قرار داریم که ویژگی های آن با گذشته یکی است و فقط به فناوری های نوین مجهز شده است به گونه ای که شاخص تمدن و پیشرفت، زشت ترین کارهای اخلاقی است که دشمن به آن افتخار می کند.


وی گفت: آنچه که داعش و تکفیری ها به پشتیبانی آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان انجام دادند و بدترین و خشن ترین جنایات را رقم زدند، همان کارهایی است که در دوران جاهلیت اتفاق می افتاد و امروز با شیوه ای نوین تکرار می شود.


تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به ثمره مجاهدت شهدا گفت: امروز ملت ما سرمایه های عظیمی مانند خون شهدا و نیروی انسانی متخصص دارد که به برکت آن توانستند در مقابل دشمن ایستادگی کنند و به الگویی برای دیگر ملت های مسلمان مانند مردم یمن و سوریه تبدیل شوند.


وی از گروه ابوذر نهاوند به عنوان پیشتازان مبارزه با نظام استبدادی یاد کرد و گفت: شهدای گروه ابوذر کاری ابوذر وار کردند و به تاسی از این صحابه پیامبر اعظم (ص)، با نثار جان خود ظلم های حکومت طاغوت را به مردم معرفی کردند.


وی اظهار کرد: نهاوند با وجود این مبارزان، شهرستانی شاخص است و مردم آن در انقلاب پیشتاز بوده اند؛ چراکه آنها کارهایی را برای پیروزی انقلاب کردند که دیگر شهرهای کشور بعدها شاهد آن بودند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته