دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 اسفند 1396 - 09:25
هفته‌دوم لیگ قهرمانان آسیا؛

نبرد قهرمانان آسیا در عمان/ مصاف سرخپوشان با ژاوی و دوستان

دومین روز از هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا در حالی امشب پیگیری می‌شود که تیم‌های استقلال و پرسپولیس به مصاف نمایندگان قطر و عربستان خواهند رفت.
کد خبر : 261976

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، روز دوم هفته دوم دور گروهی گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا امروز درحالی آغاز می‌شود که نمایندگان ایران بازی‌های سختی را مقابل حریفان خود دارند.


در گروه سوم تیم پرسپولیس باید در دوحه به مصاف السد برود و در گروه چهارم رقابت‌ها و در حساس‌ترین بازی این هفته دو تیم استقلال و الهلال در ورزشگاه السیب عمان مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند.



گروه C


السد - پرسپولیس


تیم‌های پرسپولیس و السد قطر که اصلی‌ترین شانس صعود به مرحله حذفی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در گروه سوم هستند امروز در دوحه به مصاف هم می‌روند. هر دو تیم در بازی اول خود موفق شدند مقابل حریفانشان به پیروزی برسند و در این بازی به فکر کسب 3 امتیاز هستند تا به تنهایی در صدر جدول این گروه قرار گیرند.


پرسپولیسی‌ها که در این فصل نتایج خوبی در لیگ برتر گرفتند و تقریبا خیالشان از قهرمانی در لیگ راحت شده‌است به فکر کسب نتایج درخشان در لیگ قهرمانان هستند و در اولین گام هم موفق شدند با 3 گل از سد نسف قارشی ازبکستان بگذرند.


تقابل امروز السد و پرسپولیس اولین دیدار رسمی این دو تیم است. السد و پرسپولیس یک بار در سال 54 در یک دیدار دوستانه به مصاف هم رفتند که پرسپولیسی‌ها موفق شدند با نتیجه 3 بر 2 مقابل حریف قطری به پیروزی برسند.


اما پرسپولیس تاکنون بازی‌های زیادی مقابل نمایندگان قطری در لیگ قهرمانان آسیا انجام داد و بازی امروز یازدهمین مصاف سرخپوشان با تیم‌های قطری است.


پرسپولیس در 10 بازی گذشته در لیگ قهرمانان، 4 بار به مصاف الغرافه رفت و 4 بار هم با لخویا دیدار کرد و دو دیدار دیگر پرسپولیس در لیگ قهرمانان با الریان بود.


اما پرسپولیسی‌ها تاکنون 15 بار در مسابقات رسمی به مصاف تیم‌های قطری رفته‌اند که ماحصل آن، 7 پیروزی برای پرسپولیس، 4 تساوی و 4 برد برای تیم های قطری بوده است. همچنین پرسپولیسی ها 26 گل زده و 19 گل هم خورده اند و تفاضل گل مثبت هفت را دارند.


نکته جالب توجه در مورد این دو تیم بازیکنان مشترکی است که سابقه بازی در هر دو تیم را دارند و در این بین بازیکنانی مانند کریم باوی، حمید درخشان، علی دایی، افشین پیروانی، کریم باقری و حسین کعبی سابقه پوشیدن پیراهن هر دو تیم را دارند.


در ترکیب فعلی تیم السد هم حضور مرتضی پورعلی‌گنجی مدافع ایرانی این تیم و همچنین ژاوی ستاره سابق بارسلونا می‌تواند جذابیت‌های این دیدار را افزایش دهد.


محمد تقی الجعفری، داور سنگاپوری قضاوت این دیدار را برعهده خواهد داشت.



جدول گروه C






























تیم بازی امتیاز
پرسپولیس 1 3
السد 1 3
الوصل 1 0
نسف قارشی 1 0


برنامه بازی‌های گروه C


السد - پرسپولیس 19:00


نسف قارشی - الوصل 16:30



گروه D


استقلال - الهلال


مهمترین و حساس‌ترین بازی دور گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا برای تیم‌های عربستانی و ایرانی، مصاف الهلال و استقلال است. استقلال در هفته اول مقابل الریان به تساوی رسید و الهلال هم نتوانست در خانه از سد العین عبور کند و بازی دو تیم با تساوی بدون گل به پایان رسید.


استقلال و الهلال دو تیم پرافتخار قاره کهن هستند که هر دو تیم سابقه قهرمانی در آسیا را در کارنامه خود دارند و تقابل این دو تیم یکی از بازی‌های مهیج این هفته می‌تواند باشد.


تقابل الهلال و استقلال فارغ از بحث ورزش از نظر سیاسی می‌تواند بازخورد زیادی داشته باشد و عربستانی‌ها که با کارشکنی علیه ایران حق میزبانی را از نمایندگان ما گرفتند به پیروزی در این دیدار اهمیت زیادی می‌دهند. در طرف مقابل هم استقلال به عنوان نماینده ایران در مقابل سعودی‌ها قصد دارد تا از اعتبار فوتبال ایران دفاع کند.


اما با نگاهی به تاریخچه دیدارهای استقلال با تیم‌های عربستانی به این نکته پی خواهیم برد که عملکرد نماینده ایران مقابل سعودی‌ها چندان خوب نبوده است.


استقلال تاکنون 25 بار با تیم‌های عربستانی بازی کرده است که کسب 9 پیروزی، 13 شکست و 2 تساوی کارنامه استقلالی ها در دیدار با نمایندگان عربستان است. 34 گل زده و 33 گل خورده کارنامه آبی پوشان در این دیدار ها است.


آبی پوشان تا به حال در لیگ قهرمانان آسیا با الهلال، الاتحاد، الشباب، الاهلی، التعاون، النصر و التفاق دیدار کرده‌اند.


که در این میان استقلالی‌ها تاکنون 6 بار به مصاف الهلال رفته‌اند که در 6 بازی گذشته، 4 بازی با برد الهلال و 2 دیدار هم با برد استقلال همراه بود.


پژمان منتظری، میلاد زکی‌پور و مهدی قائدی غایبان استقلال در این بازی هستند و در طرف مقابل عبدالله المعیوف، عبدالله الزوری، نواف العابد و سلمان الفرج غایبان الهلال مقابل استقلال هستند.


ریوجی ساتو، داور بین المللی اهل کشور ژاین قضاوت دیدار استقلال با الهلال را در لیگ قهرمانان آسیا برعهده خواهد داشت.



جدول گروه D






























تیم بازی امتیاز
استقلال 1 1
الریان 1 1
العین 1 1
الهلال 1 1


برنامه بازی‌های گروه D


العین امارات - الریان قطر 18:40


استقلال - الهلال 19:00


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته