دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 بهمن 1396 - 11:57
دبیر فدراسیون کشتی مطرح کرد؛

فدراسیون کشتی منتظر چراغ سبز اتحادیه جهانی

دبیر فدراسیون کشتی گفت: از سوی اتحادیه جهانی چراغ سبزی برای برگزاری جام جهانی فرنگی در فرودین ماه به ما داده نشده است و ما هم همچنان بر روی موضع خود هستیم که در جام جهانی کشتی آزاد آمریکا شرکت نکنیم.
کد خبر : 261947

رضا لایق دبیر فدراسیون کشتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی‌خبرگزاری آنا درباره چراغ سبز اتحادیه جهانی کشتی برای برگزاری جام جهانی فرنگی در فرودین ماه گفت: «در مورد اینکه فدراسیون جهانی در برگزاری مسابقات جام جهانی فرنگی در فروردین ماه چراغ سبز به ایران نشان داده است ما ابلاغیه ای دریافت نکردیم و همچنان هم بر روی موضع خود هستیم که در مسابقات جام جهانی کشتی آزاد در آمریکا شرکت نخواهیم کرد.‌ پس از آنکه اتحادیه جهانی کشتی در تصمیمی غیرمنطقی و بدلیل درخواست کشورهای اروپایی، رقابت‌های جام‌جهانی کشتی‌ فرنگی در اهواز را از اردیبهشت ماه به آذرماه سال آینده موکول کرد، فدراسیون کشتی هم مواضع خودش را اعلام کرد.»


وی گفت: «ما در سال آینده دو مسابقه مهم پیش رو داریم و باید هر چه سریعتر‌ انتخابی تیم‌ملی را برگزار کنیم تا نفرات اعزامی به مسابقات بازی‌های آسیایی جاکارتا مشخص شود از همین روی نمی‌توانستیم طبق اعلام نظر فدراسیون جهانی کار کنیم.‌به هر حال مسابقات جام جهانی آزاد و کشتی فرنگی هر کدام به یک صورت هستند و تفاوتی باهم ندارند.‌ از آنجا که رقابت‌های قهرمانی اروپا در فاصله کمی با رقابت‌های جام‌جهانی کشتی فرنگی برگزار می‌شود، کشورهای اروپایی از جمله روسیه از اتحادیه جهانی درخواست کردند رقابت‌های جام‌جهانی کشتی فرنگی را به تعویق بیندازد تا کشورهای اروپایی حاضر در این رقابت ها بتوانند با قدرت در رقابت‌های قهرمانی اروپا حاضر شوند. به هر روی هنوز ابلاغیه ای از اتحادیه جهانی کشتی به ما داده نشده است که بتوانیم برای حضور در جام جهانی کشتی آزاد تصمیم بگیریم و فعلا بر روی مواضع خود هستیم.»


دبیر فدراسیون کشتی در مورد انصراف خادم از هیات‌رئیسه اتحادیه جهانی کشتی گفت: «این تصمیمی بود که رسول خادم با استدلال‌هایی که داشت گرفت. او خودش باید در مورد این تصمیم توضیح دهد چون من در جریان جزییات آن نیستم. او در حوزه دیپلماسی جایگاه ویژه‌ای در هیات رئیسه اتحادیه جهانی کشتی دارد و در این چندوقت اخیر هم به دلیل همین بحث تعلیق و حفظ کشتی ایران خیلی از امتیازها را خرج کرده است و حالا هم تقاضا دارد که یک فکر اساسی کنند. او در طول یک سال و نیم گذشته نیز تاثیرات بسیار خوبی در اتحادیه جهانی داشت و توانست به کشتی ایران بارها با استفاده از نفوذ و جایگاه خود کمک کند.»


وی در مورد جایگزین خادم در هیات رئیسه اتحادیه جهانی گفت: «خادم تا سال 2020 در هیات رییسه می تواند حضور داشته باشد و اگر کسی قصد انصراف داشته باشد انتخابات برای آن پست برگزار می‌شود.»


لایق در مورد بحث خطر تعلیق کشتی ایران گفت: «خطر تعلیق همیشه بوده و هست و این بار جدی تر از قبل است. طبق برنامه باید در هشت مابقه بین‌المللی شرکت کنیم و به طور حتم نمایندگان رژیم صهیونیستی هم در این رقابت‌‌ها حضور خواهند داشت از همین روی احتمال اینکه با آنها همگروه شویم وجود دارد و با توجه به مسائلی که الان پیش آمده حساسیت روی ایران دو برابر شده است. از همین روی باید از الان یک راهکار به کار بگیریم تا به این مشکل نخوریم و در آینده با خطر تعلیق روبه رو نشویم. البته هرتصمیمی که گرفته شود فدراسیون کشتی تابع آن است و باید دید در آینده چه اتفاقی می افتد.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب