دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 تير 1394 - 15:32

تکذیب شیوع آنفلوانزای مرغی/ مردم با خیال راحت گوشت مرغ مصرف کنند

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: به منظور ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا روزانه 500 تا هزار تن گوشت مرغ مازاد خریداری و ذخیره سازی می‌شود.
کد خبر : 26189

به گزارش گروه اقتصادی آنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، حسن رکنی با اعلام اینکه در 10 روز گذشته پس از کاهش قیمت گوشت مرغ، مازاد تولید خریداری و ذخیره‌سازی شده است، افزود: شرکت پشتیبانی امور دام گوشت مرغ مازاد تولید را به هر میزان و در هر جای کشور که باشد خریداری و ذخیره‌سازی می‌کند.


وی با بیان اینکه تقاضا برای گوشت مرغ کاهش یافته است، افزود: بر خلاف سال‌های گذشته به علت مازاد تولید و کاهش قیمت گوشت گرم مرغ، شرکت پشتیبانی امور دام مرغ منجمد توزیع نکرد.


رکنی گفت: میزان ذخیره مرغ در سردخانههای شرکت پشتیبانی امور دام 120 هزار تن است که بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار به عنوان ذخیره استراتژیک در زمان‌هایی که با کمبود تولید مواجه شویم وارد بازار خواهد شد.


وی با انتقاد از شایعات درباره شیوع آنفلوانزای پرندگان تصریح کرد: این بیماری فقط در تعدادی از مرغ‌های خانگی و بومی روستایی استان مازندران مشاهده شده است که با تدابیر قرنطینه‌ای سازمان دامپزشکی این بیماری در همان منطقه کنترل شد.


معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی افزود: واحدهای صنعتی پرورش مرغ به لحاظ وجود بیماری آنفوانزا کاملاً پاک است و مردم با اطمینان گوشت مرغ مصرف کنند.


رکنی گفت: در روزها اخیر به علت خبر مشاهده آنفلوانزا در یکی از روستاهای استان مازندران، صادرات گوشت مرغ به بازارهای منطقه کاهش یافت که پس از توقفی کوتاه دوباره صادرات انجام می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته