دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ماه رمضان مصرف بنزین را کاهش داد

مصرف روزانه بنزین کشور در هفته اول ماه رمضان به 466 میلیون و 600 هزار لیتر رسید.
کد خبر : 26170

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، بر اساس آمارهای دریافتی میزان مصرف بنزین کشور در بازه زمانی 30 خرداد تا 5 تیرماه در مقایسه با هفته پیش از آن، 30 میلیون 100 هزار لیتر کاهش یافت.


کمترین میزان مصرف بنزین مربوط به روز جمعه 5 تیرماه بود که طی آن 58 میلیون 800 هزار لیتر در کشور مصرف شده است. البته بیشترین میزان مصرف این فرآورده نیز مربوط به پنجشنبه 4 تیرماه بوده که ٧٤ میلیون و ٩٠٠ هزار لیتر بنزین در آن استفاده شده است.


در خرداد ماه میزان مصرف ماهیانه بنزین در کشور نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. میانگین میزان مصرف روزانه بنزین در خرداد ماه 71.5 میلیون لیتر بود که نسبت به میزان مصرف بنزین مدت مشابه سال گذشته (68.8 میلیون لیتر) 4.2 درصد رشد داشته است.


کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند با تک‌نرخی شدن بنزین مصرف آن کاهش یابد، اما به دلیل ضرب‌الاجل تعیین‌شده برای مصرف بنزین 700 تومانی ذخیره‌شده در کارت‌ها و مراجعه متقاضیان به جایگاه‌ها برای استفاده از بنزین 700 تومانی، همچنان مصرف این فرآورده بالاست.


تهرانی‌ها نیز در هفته یادشده ٩٥ میلیون و ٩٠٠ هزار لیتر بنزین مصرف کرده‌اند که این رقم نسبت به هفته پیش از آن 4 میلیون و ٣٠٠ هزار لیتر بنزین کمتر بود.


میانگین مصرف گازوئیل در خردادماه 94 بیش از 80.7 میلیون لیتر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (99.4 میلیون لیتر) 18.8 درصد کاهش یافته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته