دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا؛

تقابل یاران طارمی با تراکتورسازی/ ذوبی‌ها به دنبال اولین برد آسیایی

اولین روز از هفته دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا درحالی آغاز می‌شود که دو نماینده ایران به مصاف حریفان خودمی‌روند.
کد خبر : 261689

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، هفته دوم دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا امروز با برگزاری 4 دیدار در گروه‌های اول و دوم این رقابت‌ها برگزار می‌شود که طبق برنامه دو نماینده ایران به مصاف حریفان خودشان می‌روند.


گروه A


الغرافه قطر - تراکتورسازی ایران


در گروه اول رقابت‌ها تیم تراکتورسازی در یک دیدار مهم به مصاف الغرافه قطر در این کشور می‌رود. دو تیم که در هفته اول مقابل حریفان خود شکست خوردند در این بازی تمام تلاششان را به کار می‌برند تا بتوانند پیروز میدان باشند.


تراکتوری‌ها در هفته اول با یک گل مغلوب الاهلی عربستان شدند و الغرافه هم در امارات نتیجه را به الجزیره واگذار کرد.


الغرافه در این فصل رقابت‌های لیگ قطر وضعیت تقریبا مشابهی نسبت به تراکتورسازی دارد و با قرار گرفتن در رتبه ششم جدول لیگ ستارگان تلاش می‌کند تا خودش را به رتبه‌های بالاتر برساند.


حریف قطری تراکتورسازی برنامه ویژه‌ای برای لیگ قهرمانان آسیا دارد و خرید بازیکنانی مانند وسلی اشنایدر و مهدی طارمی در نقل وانتقالات نیم فصل نشان از سرمایه‌گذاری بالای این تیم برای این رقابت‌ها دارد.


در طرف مقابل تراکتورسازی هم بعد از حضور ارطرول ساغلام به عنوان سرمربی این تیم نتایج خوبی در لیگ برتر کسب کرد و هم‌اکنون با کسب 28 امتیاز در مکان دهم جدول جای دارد.


نکته جالب توجه این بازی اولین تقابل مهدی طارمی بعد از حضور در فوتبال قطر با یک تیم ایرانی است. طارمی در هفته گذشته طبق صلاحدید سرمربی‌اش در لیگ ستارگان دقایق کمی در بازی حضور داشت تا برای دیدار با تراکتورسازی آماده باشد می‌خواهد با گلزنی در این دیدار به روند خوبش در لیگ قهرمانان آسیا ادامه دهد.


تراکتورسازی در 4 دوره گذشته که در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته، ۴ بار به مصاف تیم های قطری رفته‌ اما هرگز موفق به شکست آنها نشده است. در فصل ۲۰۱۳، تیم تبریزی در مرحله گروهی به مصاف الجیش قطر رفت؛ دیدار دو تیم در مرحله رفت در کشور قطر به تساوی ۳ بر ۳ رسید، اما تراکتورسازی بازی برگشت را در خانه به حریف واگذار کرد و با نتیجه ۴ بر ۲ شکست خورد. در سال ۲۰۱۴، لخویا همگروه تراکتورسازی بود که باز هم بازی رفت در کشور قطر برنده ای نداشت و بازی بدون گل خاتمه یافت اما لخویا در تبریز موفق شد با یک گل به برتری دست یابد.


در این دیدار حساس ثامر جمال، بازیکن تاثیر گذار الغرافه نمی‌تواند به میدان برود و تراکتورسازی‌ها هم فرزاد حاتمی مهاجم اصلی خودشان را دراختیار ندارند.


قضاوت این دیدار بر عهده داوران هنک کنگی است.



جدول رقابت‌های گروه A






























تیم بازی امتیاز
الجزیره امارات 1 3
الاهلی عربستان 1 3
الغرافه قطر 1 0
تراکتورسازی ایران 1 0


برنامه بازی‌های گروه A



الغرافه - تراکتورسازی 18:30


الاهلی عربستان - الجزیره امارات 20:40



گروه B


ذوب‌آهن ایران - لوکوموتیو ازبکستان


ذوب‌آهن دیگر نماینده ایران در گروه دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا امروز در فولادشهر به مصاف لوکوموتیو تاشکند می‌رود. ذوبی‌ها اولین میزبانی خودشان را این فصل رقابت‌های آسیایی در اصفهان انجام می‌دهند و باید در یک دیدار سخت به مصاف نماینده ازبکستان بروند.


لوکوموتیو تاشکند در بازی اول دور گروهی با نتیجه پرگل 5 بر 0 از سد الوحده امارات گذشت تا زهرچشم سختی از تیم‌های این گروه گرفته باشد. ذوبی‌ها هم در بازی اول خودشان برابر الدحیل قطر درحالی که تا دقایق پایانی بازی با یک گل از حریف جلو بودند اما در نهایت با نتیجه 3 بر یک مغلوب حریف خودشان شدند.


لوکوموتیو در فصل گذشته لیگ ازبکستان موفق شد با عبور از تیم‌های قدرتمندی چون بنیادکار، نسف قارشی و پاختاکور عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را کسب کند و ذوب‌آهن هم جایگزین نفت تهران در این رقابت‌ها شد.


ذوب‌آهن در این فصل لیگ برتر در نیم فصل اول نتوانست نتایج خوبی با امیر قلعه نویی بگیرد اما در نیم فصل دوم کاملا متحول شد و هم‌اکنون بعد از پرسپولیس در رتبه دوم لیگ قرار دارد.


ذوبی‌ها برای صعود به مرحله حذفی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا نیاز مبرم به 3 امتیاز این دیدار خانگی دارند و به نظر می‌رسد لوکوموتیو تاشکند یکی از حریفان اصلی نماینده ایران برای صعود در این گروه باشد.


مهران درخشان مهر تنها بازیکن مصدوم این تیم است که در دیدار روز دوشنبه مقابل لوکوموتیو تاشکند غایب خواهد بود.


قضاوت دیدار ذوب‌آهن و لوکوموتیو بر عهده داوران چینی است.


دیگر بازی این گروه بین دو تیم الدحیل قطر و الوحده امارات برگزار می‌شود.



جدول رقابت‌های گروه B






























تیم بازی امتیاز
لوکوموتیو 1 3
الدحیل 1 3
ذوب‌آهن 1 0
الوحده 1 0


برنامه بازی‌های گروه B


ذوب‌آهن - لوکوموتیو 16:00


الوحده امارات - الدحیل قطر 18:20


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته