دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 بهمن 1396 - 13:45
رئیس سازمان هواپیمایی کشور

سازمان هواپیمایی طبق اصول ایکائو به حادثه ورود کرد/ تشکیل 4 ستاد بحران در منطقه

رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت: همانطور که اعلام شده، ستادهای بحرانی که در خصوص این حادثه تشکیل شده‌اند می‌بایست در وحله نخست جایگاه سقوط را تعریف کنند اما متاسفانه شرایط ابر، مه و باران در منطقه حاکم بوده و بعلاوه شرایط برف و کوهستان اوضاع نامساعدی را فراهم ساخته و عملیات تیم‌های عمرانی را کند کرده است.
کد خبر : 261688

علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشور درخصوص حادثه سقوط هواپیما آی‌تی‌آر 72 به خبرنگار اقتصادی آنا گفت: متاسفانه این هواپیما در فاصله 14 مایلی با فرودگاه، ارتباط با رادیویی با ایستگاه‌های زمینی را از دست داد و بلافاصله در چهار استان کشور، ستاد رسیدگی به این حادثه سقوط هواپیما تشکیل شد.


وی ادامه داد: ستاد رسیدگی به این حادثه که توسط سازمان هواپیمایی کشور تشکیل شده بر اساس الکس 13 ایکائو، روش و اصول‌های خاص خود را برای رسیدگی به این حادثه در دستور کار قرار داده و با جمع‌آوری اطلاعات صحیح و اراه آن به کارشناسان، علت وقوع این حادثه اعلام می‌شود.


عابدزاده افزود: همانطور که اعلام شده، ستادهای بحرانی که در خصوص این حادثه تشکیل شده‌اند می‌بایست در وحله نخست جایگاه سقوط را تعریف کنند اما متاسفانه شرایط ابر، مه و باران در منطقه حاکم بوده و بعلاوه شرایط برف و کوهستان اوضاع نامساعدی را فراهم ساخته و عملیات تیم‌های عمرانی را کند کرده است.


رئیس سازمان هواپیمایی کشور تاکید کرد: تاکنون ستاد رسیدگی به این حادثه، حکم کمیته بررسی را صادر و اعزای آن به منطقه اعزام شده‌اند تا جمع‌آوری اطلاعات و قطعات هواپیما سریعتر انجام شود اما تا زمانی که جعبه سیاه بدست نیاید، هیچ اظهارنظری نمی‌توان داشت.


لازم به ذکر است که وزیر راه‌وشهرسازی و جمعی از نمایندگان مجلس نیز در این حادثه حضور داشتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته