دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 بهمن 1396 - 13:08
رحمانی فضلی خبر داد

ارائه گزارش فوق‌العاده‌ کاهش آسیب‌های اجتماعی به رهبر انقلاب در اردیبهشت 97

وزیر کشور گفت: در جلسه اردیبهشت ۹۷ با رهبر انقلاب، دیگر نمی‌شود از کلیات گزارش داد و مشکلات را ذکر کرد، بلکه باید آمار دهیم که آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد و طلاق را چند درصد کاهش داده‌ایم.
کد خبر : 261684

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی خبرگزاری آنا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور امروز(یکشنبه 29 بهمن‌ماه) در نشست شورای اجتماعی کشور اظهار داشت: اردیبهشت 97 جلسه آسیب‌های اجتماعی را با رهبر انقلاب برگزار خواهیم کرد و باید گزارش فوق‌العاده‌ای را به ایشان ارائه کنیم.


وی ادامه داد: در آن جلسه، دیگر نمی‌شود از کلیات گزارش داد و مشکلات را ذکر کرد، بلکه باید آمار دهیم که آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد و طلاق را چند درصد کاهش داده‌ایم.


رحمانی فضلی با بیان اینکه عدم نشاط اجتماعی، خانواده‌های ما را به افسردگی و بیماری کشانده اظهار داشت: تا می‌گوییم نشاط، فکر می‌کنند باید صد کنسرت برگزار کنیم تا نشاط حاصل شود، در حالی که اینطور نیست.


وی، امید را مقوله‌ای مهمّ عنوان کرد و تصریح کرد: اگر امید در جامعه وجود نداشته باشد، نشاط هم به دست نمی‌آید.


رحمانی فضلی، موضوع موسیقی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: در موسیقی، مکلف به عمل به دستورات حضرت آقا هستیم.


وزیر کشور با بیان اینکه ما به عنوان حکومت، باید در جامعه امید ایجاد کنیم تصریح کرد: ما مسئولین نمی‌توانیم مدام از دردها و رنج‌ها بگوییم.


وی، نقش آموزش و پرورش را در کاهش آسیب‌های اجتماعی مهم ارزیابی کرد و افزود: روش تفکر منطقی در دانش‌آموزان بسیار مهم است و این در حالی است که ما، در این زمینه با مشکل مواجه هستیم و نتوانسته‌ایم تفکر منطقی را به دانش‌آموزان آموزش دهیم.


رحمانی فضلی، تأکیدات رهبر انقلاب در مورد دو مقوله سبک زندگی و تغییرات اجتماعی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: همه ما که دور این میز نشسته‌ایم، در مورد این مسائل، مسئول هستیم و باید در ارتباط با آنها تلاش کنیم.


وزیر کشور ادامه داد: باید گزارش کارگروه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی آماده شود و به رهبری و سران سه قوه ارائه دهیم.


وی با تأکید بر لزوم بازنگری در برخی روش‌ها اظهار داشت: دستگاه خود را ارزیابی کنید و ببینید نقاط قوت و ضعف کجاست. قصد نداریم به صداوسیما و رسانه‌ها گزارش دهیم یا کسی را توبیخ کنیم.


وزیر کشور خطاب به اعضای شورای اجتماعی کشور گفت: با قضات، جلسات مفصلی برگزار کنید و مسائل اجتماعی را مورد بررسی قرار دهید تا به راهکارهای مفید برسیم.


وی ادامه داد: به استانداران تکلیف کنید که ماهانه جلسات شورای اجتماعی را برگزار کنند و نتایج را به ما گزارش دهند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته