دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون هلال احمر اصفهان:

آغاز عملیات امدادی سقوط ATR72 در کوهستان پادنا/ شرایط جوی اجازه جستجوی هوایی را نداد

معاون هلال احمر اصفهان گفت: در نخستین مرحله اقدام به اعزام ارزیاب و امداد به کوهستان پادنا شد و طبق نخستین ارزیابی‌ها منطقه کهنگان و بیده اعلام شد اما این روستاها در دامنه این کوهستان‌ها هستند و طبق اعلان‌ها و با بررسی از طریق دهیار و اهالی روستا، حادثه در این روستا و اطراف آن تایید نشد.
کد خبر : 261669

داریوش کریمی معاون هلال احمر اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در خصوص عملیات گروه‌های امدادی برای حادثه سقوط هواپیمای ATR72 گفت: در نخستین مرحله، اقدام به اعزام ارزیاب و امداد به کوهستان پادنا شد و طبق نخستین ارزیابی‌ها منطقه کهنگان و بیده که در دامنه این منطقه داشتند به‌عنوان نقطه حادثه دیده اعلام شد اما با بررسی از طریق دهیار و اهالی روستا، حادثه در این روستا و اطراف آن تایید نشده و تیم‌های امدادی باید در داخل کوهستان به دنبال هواپیمای حادثه دیده بروند.


وی ادامه داد: متاسفانه بالگردهایی که از طریق اصفهان و شیراز به نقاط پیش‌بینی شده اعزام شدند نیز نتوانستند کمک چندانی کنند چراکه شرایط جوی و وجود مه اصلا اجازه جستجوی هوایی را به امدادگران نداده است؛ با توجه به آنکه این سقوط در ارتفاعات انجام شده، تیم‌های عملیاتی جستجو فعالیت‌های خود را از استان اصفهان و دیگر استان‌ها انجام داده‌اند و باید سرعت عمل بیشتری را برای یافتن این حادثه به کار بگیریم.


کریمی افزود: باید با اعزام تیم‌های عملیاتی از استان اصفهان و دیگر استان‌ها جست‌وجوها تا یافتن محل حادثه انجام شود تا اگر تلفاتی هست، آنها را پیدا کنیم.


وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ منطقه پیش‌بینی شده سقوط کاملا وسیع بوده و متاسفانه شرایط جوی و منطقه‌ای دشواری‌های جست‌وجو را دوچندان کرده اما تیم‌های عملیاتی بدون وقفه در حال فعالیت‌های عملیاتی خود هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته