دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 بهمن 1396 - 13:20
در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

بررسی اعتراض فرمانداری به طرح‌ ترافیک جدید در جلسه یکشنبه آینده شورای شهر تهران

رئیس شورای شهر تهران از بررسی اعتراضات فرمانداری نسبت به طرح ترافیک جدید در جلسه آینده شورای شهر خبر داد.
کد خبر : 261629

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در واکنش به شایعات رد طرح ترافیک جدید از سوی فرمانداری، اظهار کرد: دقت داشته باشید که طرح ترافیک از سوی شهرداری تهران به وزارت کشور پیشنهاد داده شده و این طرح در شورای ترافیک کشور با حضور همه مسئولان دخیل در این امر بررسی شده و هم‌اکنون مصوبه وزارت کشور را دارد.


وی با بیان اینکه طرح جدید ترافیکی مصوب وزارت کشور است و تنها عوارض آن در شورای شهر بررسی شده، عنوان کرد: این دو مطلب نباید خلط شود.


رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه فرمانداری در خصوص عوارض طرح ترافیک ایراداتی گرفته است، تصریح کرد: 10 روز زمان داریم تا به ایرادات فرمانداری تهران پاسخ دهیم و در جلسه آتی یعنی روز یکشنبه این مساله بررسی خواهد شد.


در ادامه علی اعطا، سخنگوی شورای شهر با حضور در جمع خبرنگاران درباره ایراداتی که فرمانداری از طرح ترافیک جدید گرفته است، توضیح داد: تعداد آرا و حاضرین یکی از ایرادات شکلی بود که فرمانداری نسبت به مصوبه شورا وارد دانسته است.


وی با بیان اینکه اصل موضوع در شورای عالی ترافیک تصویب شده و شورا در بحث عوارض وارد نشده است، گفت: 5 اشکال به اصل طرح وارد شده که یکی از آنها مربوط به بند زوج و فرد است زیرا فرمانداری معتقد است این طرح دارای ابهام بوده و با سیاست‌های کلی دولت مبنی بر افزایش نیافتن عوارض خدمات مغایرت دارد.


اعطا با اشاره به بحث بررسی بودجه شهرداری تهران در سال 97 در صحن شورای شهر تصریح کرد: بودجه به نوعی بسته شده که حیات خلوت‌ها به صورت کامل از بین رفته‌اند و کارهایی که قبلا انجام می‌شده امروز دیگر انجام نخواهد شد. یکی دیگر از بندهای بودجه که به آن توجه ویژه شده، بحث حمل و نقل عمومی است.


به گفته اعطا، در سال‌های قبل ردیف‌های این بودجه به تفصیل مورد بحث قرار نگرفته‌اند، در صورتی که امسال تمامی ردیف‌های بودجه به تفصیل مورد بحث قرار گرفته‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته