دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 بهمن 1396 - 12:15

سیاست‌ ترکیه از آتاتورک تا اردوغان + تصویر

رفتار دولت ترکیه در سال‌های اخیر یادآور رفتارهای این کشور در سده قبل و در زمان رهبری کمال آتاتورک است.
کد خبر : 261602

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، رفتار دولت ترکیه در سال‌های اخیر یادآور رفتارهای این کشور در سده قبل و در زمان رهبری کمال آتاتورک در این کشور است. موضوعی که مورد توجه بسیاری از کارشناسان و پژوهشگران مسائل بین الملل قرار گرفته است.


توسعه‌طلبی با آرزوی کسب موقعیت‌های جغرافیایی و سیاسی، از جمله اقداماتی است که وجه مشترک رفتارهای کمال آتاتورک و رجب طیب اردوغان است. حمله ماه گذشته ارتش ترکیه به استان عفرین در سوریه و درگیری گسترده با کردهای شمال سوریه که در زمان ریاست جمهوری اردوغان بسیاری از تحلیل‌گران منطقه را نسبت به پیگیری سیاست‌های نوعثمانی‌گری و تعلق بخشی از سرزمین‌های سوریه و عراق به ترکیه توسط اردوغان به قطعیت رسانده است.


در دو تصویر پایین می‌توانید تداوم سیاست‌های ترکیه در سال 1923 و 2018 را مشاهده کنید. چنانکه در سال 1923، یونانی‌ها از ترس سیاست‌های کمالیست که دنبال ریشه‌کنی اتباع یونانی بودند، پس از فرار در غارهای شهر حلب در سوریه پنهان شده بودند. این در حالی است که در سال 2018 دوباره شاهد چنین رویدادی هستیم و می‌بینیم که ساکنان منطقه عفرین در شمال سوریه، از بمباران‌های ناشی از سیاست‌های اردوغان درباره مبارزه با کردهای شمال سوریه، فرار کرده‌اند و در غارهای نزدیک حلب در سوریه پنهان شده‌اند.





انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب