دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 اسفند 1396 - 10:22

صرفه‌جویی 2میلیارددلاری نیروگاه اتمی بوشهر

پس از آنکه واحد یکم نیروگاه اتمی در بخش تولید برق وارد فاز تولید شد،  تاکنون 25 میلیارد کیلووات ساعت برق تولید و به شبکه کشور منتقل شده که این میزان تولیدی برابر با 6 میلیارد و 100 میلیون لیتر نفت خام به ارزش 2 میلیارد دلار بوده که با تولید برق در این نیروگاه، از مصرف بیش از اندازه سوخت‌های فسیلی صرفه‌جویی شده است.
کد خبر : 261592

به گزارش رتبه‌آنلاین، واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر در مجموع پس از بهره برداری تجاری در مهرماه92، تا پایان دی96 توانست به میزان 27685 میلیون کیلووات ساعت برق تولید کرده و 25116 میلیون کیلووات ساعت نیز برق تحویل شبکه برق سراسری دهد.


بر اساس این گزارش، طبق آمارهای دولتی ارائه شده، کل تولید برق واحد یکم از مهر92 تا دی96 معادل 27.6 میلیارد کیلووات ساعت بوده ضمن آنکه برق تحویلی به شبکه سراسری در همین مدت معادل 25.1 میلیارد کیلووات ساعت بوده است.


با این احتساب، بیش از 92 درصد از تولید در این نیروگاه، به شبکه برق سراسری کشور تحویل داده شده است.



همچنین در آخرین آمارهای منتشره از میزان تولید این نیروگاه آورده شده که از زمان راه‌اندازی این نیروگاه تاکنون 25 میلیارد کیلووات ساعت برق تولید و به شبکه کشور منتقل شده که این میزان تولیدی برابر با 6 میلیارد و 100 میلیون لیتر نفت خام به ارزش 2 میلیارد دلار بوده که با تولید برق در این نیروگاه، از مصرف بیش از اندازه سوخت‌های فسیلی صرفه‌جویی شده است.


بر پایه این گزارش، ظرفیت تولید این نیروگاه اتمی، یک‌هزار مگاوات برق بوده که در هر ساعت حدود 220هزارتن آب از خلیج فارس به سمت مدارهای این نیروگاه تزریق می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته