دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 بهمن 1396 - 16:32
مشاور امنیت ملی ترامپ:

باید به نقص‌های جدی برجام بپردازیم

مشاور امنیت ملی ترامپ در کنفرانس امنیتی مونیخ مدعی شد: «حزب‌الله در سوریه به عنوان نایب ایران عمل می‌کند و مدام در حال تقویت توان موشکی خود است تا رژیم صهیونیستی و ثبات منطقه را در معرض تهدید قرار دهد. ایران در منطقه دنبال تکثیر مدل حزب‌ الله است.»
کد خبر : 261497

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از دویچه‌وله، هربرت مک‌مستر، مشاور امنیت ملی ترامپ در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: «باید به نقص‌های جدی توافق هسته‌ای بپردازیم و با فعالیت‌های ثبات‌زدای ایران در منطقه مقابله کنیم.»
وی با طرح مساله حمله‌های شیمیایی در سوریه ادعا کرد: «در آوریل سال ۲۰۱۷، وقتی دولت سوریه از سلاح‌های فجیع علیه انسان‌های بی‌گناه استفاده کرد، آمریکا به آن پاسخ داد. ما برای مهار حملات شیمیایی در آینده وارد عمل شدیم و اینکه تضمین کنیم که استفاده از این سلاح‌های شیمیای به یک اتفاق روزانه تبدیل نشود.»
مک‌مستر مدعی شد: «تصاویر به وضوح نشان می‌دهد که استفاده دولت سوریه از سلاح‌های شیمیایی همچنان ادامه دارد. اکنون زمان آن رسیده است که تمامی کشورها، دولت بشار اسد و حامیانش را برای اقداماتی که مرتکب می‌شوند، پاسخگو نگه دارند.»
مک مستر درباره کره شمالی نیز گفت: «باید با تمام ابزارهای موجود به رژیم کره‌شمالی فشاور بیاوریم تا مطمئن شویم که این دیکتاتوری بی‌رحم، نمی‌تواند با مخرب‌ترین تسلیحات روی زمین، جهان را تهدید کند.»
مشاور امنیت ملی کاخ سفید در راستای ادعای همیشگی مقامات امریکایی ادعا کرد: «حزب‌الله در سوریه به عنوان نایب ایران عمل می‌کند و مدام در حال تقویت توان موشکی خود است تا اسرائیل و ثبات منطقه را در معرض تهدید قرار دهد. ایران در منطقه دنبال تکثیر مدل حزب‌‌الله است. ایران خواهان آن است که جهان عرب ضعیف و وابسته به این کشور باشد. ایران تلاش می‌کند تا در کشورهایی که دولت مرکزی ضعیفی دارند، گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به خود و خارج از کنترل دولت ایجاد کند.»
مشاور ترامپ صراحتاً آلمان و سایر کشورهای اروپایی را به فاصله گرفتن از سرمایه‌گذاری در ایران دعوت کرد و گفت: «زمانی که شما در ایران سرمایه‌گذاری می‌کنید، در واقع دارید در سپاه پاسداران سرمایه‌گذاری می‌کنید. علاوه بر روسیه و چین، کشورهایی چون ژاپن، کره جنوبی و آلمان هم در صدر سرمایه‌گذاران در ایران هستند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته