دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 بهمن 1396 - 15:50
لاوروف:

قدرت‌های بزرگ باید در ایجاد معماری امنیتی جدید خاورمیانه همکاری کنند

وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: «مسکو معتقد است که روسیه، ایالات متحده، اتحادیه اروپا و همچنین چین باید در ایجاد یک معماری امنیتی جدید در خاورمیانه همکاری کنند.»
کد خبر : 261471

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از دویچه‌وله، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در کنفرانس امنیتی مونیخ به ایراد سخنرانی پرداخت.
لاوروف در سخنرانی خود تصریح کرد: «درباره اتهامات اخیر رابرت مولر حرفی برای گفتن ندارم. زیرا وقتی که تمام اسناد در این رابطه قابل مشاهده است، حرف‌های دیگر بی‌اعتبار هستند. مطالبی که مایک پنس مطرح کرده بود، نشان از عدم دخالت روسیه در انتخابات آمریکا داشت. دخالت روسیه از برگزیت تا کاتالونیا یک افسانه نامعقول است.»
وی درباره همکاری روسیه با اتحادیه اروپا گفت: «روسیه آماده است تا با اتحادیه اروپا برای ایجاد و ارتقاء نظام روابط بین‌المللی جدید همکاری کند.»
لاوروف تاکید کرد که روسیه بیش از هر کشور دیگری مشتاق حل بحران داخلی اوکراین است. وی ادامه داد: «اوکراین به شرایط ناتوانی در کنترل خود به طور مستقل، رسیده است.»
لاوروف اعلام کرد که روسیه برای مشارکت مساوی و با احترام متقابل با اتحادیه اروپا آماده است و مشتاق است براساس تعادل منافع با اتحادیه اروپا برای یافتن راه حل‌های موثر برای چالش‌های امروز جهان همکاری کند. لاروف گفت: «ما آماده هستیم روابط خود را با ایالات متحده و دیگر کشورها بر اساس اصول مشترک بسازیم.»
لاوروف تاکید کرد: «مسکو معتقد است که روسیه، ایالات متحده، اتحادیه اروپا و همچنین چین باید در ایجاد یک معماری امنیتی جدید در خاورمیانه همکاری کنند.»
وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: «اینکه غرب را مقابل روسیه قرار دهیم و یا غرب را مقابل ایران و یا حتی ترکیه قرار دهیم و به اختلاف میان شیعیان و سنی‌ها دامن بزنیم، رویکرد بسیار خطرناکی است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته