دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 بهمن 1396 - 15:51

دیدار شهردار چاف و چمخاله با رئیس واحد لاهیجان

شهردار چاف و چمخاله با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان دیدار کرد.
کد خبر : 261443

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مهندس کمیل لاهوتی شهردار چاف و چمخاله با تبریک به مناسبت انتخاب دکتر سیروس بیدریغ به عنوان رئیس واحد لاهیجان و با توجه به وجود سرمایه‌های ارزشمند در دانشگاه و نقش پررنگ استادان، دانشجویان و کارمندان در توسعه استان، همکاری بیشتر واحد در زمینه انجام طرح‌های تحقیقاتی در مرکز تحقیقات شیلات دکتر کیوان مستقر در چمخاله را خواستار شد.


بیدریغ نیز با توجه به ظرفیت‌های بالقوه واحد لاهیجان از جمله اعضای هیأت علمی و دانشجویان به ویژه در رشته‌های شیلات و کشاورزی آن را بستری آماده برای پژوهشگران دانست و آمادگی همه جانبه واحد لاهیجان را در حل مشکلات استان و کشور اعلام کرد.


استاد فقید دکتر امین کیوان طرح نخستین پایگاه تحقیقاتی علوم شیلاتی را در سال 1375 ارائه کرد و به همین دلیل واحد لاهیجان، زمینی را به مساحت حدود 2 هکتار در منطقه چمخاله در اختیار مرکز قرار داد. در این مرکز، کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های تحقیقاتی برای گرایش‌های اصلی شیلات شامل بهداشت و بیماری‌های آبزیان، بیوتکنولوژی آبزیان، آب شناسی و آلودگی‌های آب، تغذیه و فرآورده‌های شیلاتی، فیزیولوژی آبزیان و تکثیر و پرورش آبزیان پیش‌بینی و راه‌اندازی شد.


اکنون استادان و دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد شیلات دانشگاه آزاد اسلامی کارورزی، طرح‌های تحقیقاتی، پروژه‌ها و پایان‌نامه‌های تحصیلی خود را در این مرکز انجام می‌دهند که حاصل آنها مقالات علمی و ایجاد راهکارهای عملی برای حل مشکلات و پاسخ به پرسش‌های موجود در این رشته است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته