دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 بهمن 1396 - 15:25
نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی:

قضاتی که با بی‌قانونی قوه قضاییه را زیر سوال ببرند مستحق مجازات هستند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: قاضی‌ای که با بی‌قانونی به آبروی خود و نهاد حاکمیتی قوه قضاییه لطمه می‌زند مستحق مجازات است.
کد خبر : 261408

سیامک مره‌صدق در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، با اشاره به تصمیم رئیس قوه قضاییه برای انتشار اسامی و تصاویر قضات متخلف با بیان اینکه در هر همه بخش‌ها عده‌ معدودی هستند که قانون گریزی می‌کنند، اظهارداشت: معتقدم اکثریت قضات ما افراد شریف و قانون‌مدار هستند که براساس وجدان و ارزش‌های توحیدی حرکت می‌کنند.


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه ملاک قضاوت درباره کار قضات دادگاه عالی انتظامی قضات، آرایی که در دادگاه تجدید نظر تغییر می‌کند و آرایی است که در اعاده دادرسی مورد بازبینی قرار می‌گیرد، است، تصریح کرد: در هر دادگاه یکی از طرفین از حکم داده‌شده ناراضی است و در بسیاری از مواقع هردو طرف از حکم ناراضی هستند، اما این گواهی بر تخلف قضات نیست.


نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی با تصریح اینکه قاضی‌ای که کار غیرقانونی انجام دهد، نه تنها به خود، بلکه به آبروی یک نهاد حاکمیتی لطمه می‌زند و طبیعی است که باید اشد مجازات در مورد او صورت بگیرد، اضافه کرد: قضاوت جزو کارهای سخت و پر مسئولیت است و احتمال خطا در آن وجود دارد. بنابراین اگر خطا به صورت غیرعمد صورت گرفته باشد بهتر است آبروی افراد حفظ شود.


مره صدق تاکید کرد: به نظر می‌رسد در بیشتر موارد خطاها غیر عمد است، ولی در هر صورت قوه قضاییه اختیار دارد براساس چارچوب و ضوابط قانونی خود با پرسنل متخلفش برخورد کند.


به گزارش آنا، چندی پیش آیت الله آملی لاریجانی در گردهمایی رؤسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌های مراکز استان سراسر کشور خطاب به رؤسای کل دادگستری‌های سراسر کشور گفت: به همه افراد زیرمجموعه خود هشدار بدهید که هیچگونه فسادی از سوی بنده و دستگاه‌های نظارتی تحمل نخواهد شد و در آینده طبق برنامه‌ای خاص، ‌آرای دادگاه عالی صلاحیت قضات پس از تأیید در دادگاه عالی تجدید نظر و تأیید رئیس قوه قضاییه همراه با نام و تصویر قضات متخلف در رسانه‌ها منتشر خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته