دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 بهمن 1396 - 12:24

وزیر خارجه آلمان از ترامپ خواست که توافق هسته‌ای را نابود نکند

وزیر خارجه آلمان در سخنرانی امروز خود در کنفرانس امنیتی مونیخ به پایان بحران سوریه پس از 6 سال جنگ و تنش در زمینه کره‌شمالی اشاره کرد.
کد خبر : 261364

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از حساب توئیتری کنفرانس امنیتی مونیخ، زیگمار گابریل وزیر خارجه آلمان در سخنرانی امروز (17 فوریه 2018) در کنفرانس امنیتی مونیخ به پایان بحران سوریه پس از 6 سال جنگ و تنش در زمینه کره‌شمالی اشاره کرد.


گابریل تاکید کرد: «قوانین جهان لیبرال که پس از سال 1945 به وجود آمده اند ممکن است کامل نباشند اما بهترین چیزی هستند که امروز می‌توانیم مد نظر داشته باشیم.»


وزیر خارجه آلمان با اشاره به مواضع ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا درباره توافق هسته‌ای گفت: «توافق هسته‌ای ایران را نابود نکن.»


وی با ادعای اینکه ایران رفتاری هژمونیک دارد، از ترامپ خواست تا ضمن همکاری با هم‌پیمانانش، نقش بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه را کمرنگ کند.


گابریل گفت که نشانه‌هایی از اعتماد در سیاست جهانی به چشم می‌خورد . المپیک می‌تواند تنش کره‌شمالی در زمینه مسابقه تسلیحاتی را کاهش دهد.


وزیر خارجه آلمان گفت که اروپا باید توانایی قدرت‌نمایی داشته باشد و به عنوان تنها گیاه‌خوار در جهان گوشت‌خواران، اروپا وضعیت سختی خواهد داشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته