دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 بهمن 1396 - 16:46

نرده‌کشی مقابل ورودی مترو پانزده خرداد

شهرداری منطقه 12، با نرده‌کشی مقابل در ورودی مترو پانزده خرداد تردد مسافران را سخت کرده است.
کد خبر : 261301

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری آنا، فصل زمستان و ماه پایانی سال همیشه برای ایرانیان به منزله آماده‌سازی و مهیاشدن برای سالی جدید و شروعی دوباره است و از همین نظر هم با تغییر فضای پیرامون و پوشیدن لباس‌های نو رنگ و بوی متفاوت‌تری به خود می‌گیرد.


با توجه به باورهای قدیمی ایرانیان در آستانه شروع سال جدید، مردم به بازارها و مراکز خرید بیش از دیگر ماه‌های سال مراجعه می‌کنند و به همین خاطر هم در چنین روزهایی معمولا با شلوغی و ازدحام جمعیت در بازارها روبه‌رو هستیم. این در حالی است که به تازگی شهرداری منطقه 12 استان تهران با نرده‌کشی‌هایش در مقابل در ورودی و خروجی مترو پانزده خرداد بر بار ترافیکی افزوده است.



برخی از رهگذران و گردشگران برای رسیدن به ورودی مترو باید از سر تا کمر خم شوند و از موانعی که از هر سو مسیرشان را گرفته عبور کنند. اگرچه با در نظر گرفتن اینکه طرح‌های ممانعت از ورود موتورسیکلت‌ها به مکان‌های شلوغ و محوطه‌ بیرونی بازار در ایجاد خطراتی چون کیف‌زنی و جلوگیری از ترافیک موثر بوده اما کاربرد نصب نرده‌های بلند مشخص نیست.


باید توجه داشت که در میان مسافران مترو که با هدف خرید به پانزده خرداد می‌آیند، گردشگرانی نیز هستند که این شلوغی را به منزله یکی از جاذبه‌های این روزها می‌دانند و با در نظر گرفتن تمام سختی‌ها برای بازدید از بافت تاریخی بازار، اشتیاق مردم نسبت به خرید شب عید و همچنین بازدید از کاخ گلستان به این منطقه قدیمی تهران می‌آیند. بر همین اساس نرده‌کشی در بخشی از این محوطه نه تنها تردد را مشکل کرده بلکه چهره زیبایی از نحوه ساماندهی عبور و مرور مردم ارائه نمی‌کند.



انتهای پیام/

برچسب ها: مترو
ارسال نظر
هلدینگ شایسته