دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 بهمن 1396 - 10:56
معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور:

لزوم توجه مراکز علمی کشور به فرهنگ‌سازی در زمینه گیاهان دارویی

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور گفت: گیاهان دارویی در چرخه غذایی و محصولات دارویی و به عنوان یک کار علمی و پژوهشی در دانشگاه‌ها در اقتصاد کشور تاثیرگذار است.
کد خبر : 261294

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر کریم نجفی برزگر در کنفرانس بین‌المللی علوم کشاورزی، گیاهان دارویی و طب سنتی که به همت دانشگاه پیام نور خراسان رضوی برگزار شد، با تاکید بر اینکه علوم کشاورزی، طب سنتی و گیاهان دارویی با فرهنگ ایرانی اسلامی عجین شده است، اظهار کرد: توجه به سند ملی داروهای گیاهی و طب سنتی که مصوبه شورای انقلاب فرهنگی است، یک موضوع فرهنگی مهم محسوب می‌شود که باید مراکز علمی کشور از آن آگاه شوند.


عضو شورای سیاستگذاری همایش گفت: به دنبال فرهنگ‌سازی در زمینه گیاهان دارویی هستیم؛ از این که در بعضی از حوزه‌ها، از فرهنگ غنی خود غافل باشیم، رنج می‌بریم، گیاهان دارویی در چرخه غذایی و محصولات دارویی و به عنوان یک کار علمی و پژوهشی در دانشگاه‌ها در اقتصاد کشور تاثیرگذار است.


معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام نور تصریح کرد: یکی از نیازهای اساسی کشور این است که هم فرهنگ استفاده از گیاهان دارویی توسعه یابد و هم زمینه‌ای برای تولید گیاهان دارویی و طب سنتی فراهم گردد، تا شرکت‌های دانش بنیان در این عرصه فعال شوند که به دنبال آن اقتصاد نیز رشد پیدا کند.


نجفی برزگر ادامه داد: دانشگاه پیام نور دارای ظرفیت عظیمی از دانشجویان و استادام در رشته‌های مختلف علوم کشاورزی، مدیریت و اقتصاد است که همه آنان باید بتوانند شرکت‌های دانش بنیان را مدیریت کنند.


وی در پایان گفت: هدف از برگزاری همایش، آن بود که بخشی از منویات مقام معظم رهبری را در این زمینه عملی کنیم و همچنین با کمک استان‌هایی که در تولید گیاهان دارویی فعال هستند، چرخه را به سمت و سویی ببریم که کشور را در این زمینه مستقل سازیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته