دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 بهمن 1396 - 09:04
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی به آنا خبر داد:

مراکز دولتی علمی‌کاربردی تعطیل نمی‌شوند/ ابلاغ دستورالعمل نحوه واگذاری تا سه‌ماه آینده

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با تاکید بر اینکه مراکز دولتی وابسته به دستگاه‌های اجرایی به هیچ وجه تعطیل نمی‌شوند از ابلاغ دستورالعمل نحوه واگذاری مراکز دولتی به بخش خصوصی ظرف سه ماه آینده خبر داد.
کد خبر : 261221

دکتر محمدحسین امید درباره ابلاغیه اخیر شورای عالی اداری مبنی بر ممنوعیت پذیرش دانشجو در مراکز علمی کاربردی وابسته به دستگاه‌های اجرایی و واگذاری این مراکز به بخش خصوصی به خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: دانشگاه جامع علمی‌کاربردی متولی واگذاری نیست، براساس مصوبه شورای عالی اداری، دستگاه‌های اجرایی موظف شده‌اند که مراکز خود را واگذار کنند، بنابراین ما واگذار نمی‌کنیم. ما باید فقط با این واگذاری موافقت کنیم، یعنی شرایط را دانشگاه جامع علمی کاربردی تعیین می‌کند که چه کسانی می‌توانند این مراکز را تحویل بگیرند و اداره کنند.


وی ادامه داد: ما به زودی دستورالعمل واگذاری را تعیین و شرایط را به دستگاه‌های اجرایی اعلام و کمک می‌کنیم تا دستگاه‌های اجرایی مراکز را واگذار کنند. این واگذاری هم می‌تواند به اشخاص حقیقی غیردولتی و هم به نهادهای حقوقی غیردولتی باشد. یعنی بعضی از شرکت‌ها، کارخانه‌جات و مجموعه‌هایی که در حوزه‌های فرهنگ و هنر کار می‌کنند و خصوصی هستند می‌توانند متقاضی شوند.


رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اضافه کرد: در یک نقل و انتقالی که دستگاه‌های اجرایی مراکزشان را به یک بخش خصوصی یا یک بخش غیردولتی واگذار می‌کنند، ما این وسط ناظر هستیم، یعنی سازوکار را معرفی و نظارت می‌کنیم و در نهایت ما باید تعیین کنیم که یک متقاضی صلاحیت لازم برای اینکه این مرکز را بر عهده بگیرد دارد یا ندارد.


امید خاطرنشان کرد: این فرآیند واگذاری ظرف سه ماه آینده اعلام خواهد شد. مهمترین شرایط این است که دستگاه‌هایی که متقاضی بر عهده گرفتن هستند محیط واقعی کار داشته باشند و اعضا و افرادی که متقاضی هستند خودشان سوابق آموزش مهارتی داشته باشند. خود افراد برای ما بسیار اهمیت دارند باید صلاحیت عمومی داشته باشند، صلاحیت علمی و فناوری و از همه مهم‌تر آموزش مهارتی را درک کرده باشند.


محیط واقعی کار؛ مهم‌ترین شرط واگذاری مراکز


رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی مهم‌ترین شرط واگذاری مراکز را محیط واقعی کار اعلام و تاکید کرد: یعنی باید این آموزش‌ها در محیط واقعی کار اتفاق بیافتد، در محیطی که کارکاه هست، کارخانه هست، آتلیه هست.


وی افزود: مراکز یا افرادی که متقاضی هستند باید بتوانند هزینه‌ها را تامین کنند، این هم دیگر به ما ارتباطی ندارد و بین دستگاه اجرایی و نهادی است که متقاضی بر عهده گرفتن مراکز هستند.


امید با تاکید بر اینکه مراکز به هیچ وجه از زیرمجموعه دانشگاه جامع خارج نمی‌شوند گفت: مراکز دولتی و غیردولتی نمی‌توانند خارج از دانشگاه جامع فعالیت کنند. ما برای جذب دانشجو مجوز می‌دهیم، مجوز فارغ ‌التحصیلان را نیز دانشگاه جامع می‌دهد و دانشجو، دانشجوی دانشگاه جامع باقی می‌ماند. مراکز هم قرار نیست تعطیل شوند بلکه فقط مدیریت مراکز از بخش دولتی به بخش خصوصی منتقل می‌شود و همه ساختارها و چارچوب‌های قبلی باقی می‌ماند و همه مجوزها توسط دانشگاه جامع صادر خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته