دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 بهمن 1396 - 14:18
معاون وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با آنا:

طرح شهاب جایگزین آزمون مدارس تیزهوشان می‌شود

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: یکی از راهکارهای آموزش و پرورش برای شناسایی استعدادهای برتر در مدارس استفاده از طرح شهاب است.
کد خبر : 261176

فاطمه مهاجرانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در خصوص اینکه حذف یکباره آزمون مدارس تیزهوشان باعث نگرانی در خانواده‌های دارای دانش‌آموزان مستعد شده است، گفت: هر زمان که مصوبه مربوط به حذف آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان در پایه ششم ابتدایی از سوی رئیس‌جمهور ابلاغ شود، مقدمات کار برای شناسایی دانش‌آموزان تیزهوش از طرق دیگری غیر از آزمون آغاز می‌شود و یکی از این راهکارها، اجرای دقیق طرح شهاب است.


وی با بیان اینکه در سه سال آینده، دیگر در دوره متوسطه اول مدرسه تیزهوشان نخواهیم داشت، اضافه کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، آزمون ورودی و مدارس تیزهوشان در پایه اول متوسطه حذف می‌شود؛ البته آزمون از امسال حذف شده و مدارس نیز با توجه به اینکه بخشی از دانش‌آموزان در آن در حال تحصیل هستند، طی سال آینده حذف خواهند شد.


مهاجرانی در خصوص روند شناسایی دانش‌آموزان تیزهوش گفت: بر این اساس، با اجرای طرح شهاب، دانش‌آموزان برتر شناسایی و مورد حمایت قرار خواهند گرفت.


لازم به ذکر است، شهاب، مخفف شناسایی و هدایت تحصیلی استعدادهای برتر است که این طرح با جدیت زیاد در مدارس کشور در حال اجراست. درس خواندن دانش آموز در محیطی واقعی، پرهیز از برچسب زنی، توجه به استعداد و هوش سرشار دانش‌آموز به عنوان یک رزق تعهدآور و نه یک مزیت توقع آور و در نهایت توجه به ساحت‌های مختلف استعدادهای افراد از اصول مهم این طرح ملی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته