دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

خرید هواپیمای کالیبراسیون در تگنای تحریم‌ها

مشاور وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه اعتبار خرید یک فروند هواپیما کالیبراسیون از سوی دولت مصوب شده است، گفت: با وجود تامین منابع خرید این هواپیما، اما این امر به علت تحریم بودن کشور تاکنون عملیاتی نشده است.
کد خبر : 26115

محمدعلی ایلخانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه هواپیماهای کالیبراسیون موارد استفاده کمی در دنیا دارند، افزود: هواپیماهای کالیبراسیون عموما آمریکایی هستند اما پنل و سیستم کالیبراسیون آنها ساخت کشورهای اروپایی است و به همین علت شامل تحریم‌های اروپا علیه ایران می‌شوند.


وی با بیان اینکه تعداد این هواپیماها در دنیا محدود است، تصریح کرد: خرید این هواپیما در شرایط تحریم به ویژه برای سیستم دولتی و متعلق به سازمان هواپیمایی کشوری امکان‌پذیر نیست و با وجود تلاش رئیس این سازمان، همچنان مشکل خرید پابرجاست.


ایلخانی تاکید کرد: سازمان هواپیمایی کشوری برای خرید این هواپیما باید به سراغ یک سیستم خصوصی برود و در حال حاضر تنها مشکل، نحوه خرید آن است.


مشاور وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در حال حاضر حمل‌ونقل هوایی کشور فاقد سیستم کالیبراسیون است و از یک فالکن 2000 برای آن استفاده می‌شود، بنابراین خرید این هواپیما می‌تواند این مشکل را حل کند.


وی خاطر نشان کرد: اگر معضل انتقال پول به صورت رسمی حل شود، ‌می‌توان هواپیما را خریداری کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته