دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس واحد دزفول:

بخش قابل ملاحظه‌ایی از پرورش افراد در دانشگاه شکل می‌گیرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول گفت: مقوله دانشگاه و دانشجو با مفهوم پرورش آمیخته است. وقتی از پرورش صحبت به میان می‌آید، توجه داریم به رشد همه جانبه، عاطفی، اخلاقی، اسلامی و تربیتی. بخش قابل ملاحظه‌ایی از پرورش افراد در دانشگاه شکل می‌گیرد و این دانشگاه است که اندیشمندانی تربیت می کند که عهده دار امور جامعه هستند.
کد خبر : 261042

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر ناصر سراج خرمی در مراسم افتتاحیه اردوی تشکیلاتی فرهنگی، سیاسی اعضای فعال تشکل‌های دانشجویی دانشگاه استان خوزستان که با حضور 100 نفر ازدانشجویان دانشگاه استان خوزستان، حجت الاسلام فاضلی و جمعی از مسئولان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: «اگر به تاریخچه دانشگاه مراجعه کنیم حرکت‌های دانشجویی و تفکرات آنها همیشه رو به رشد و در راستای پیشرفت کشور است. هرگاه در کشور یک ایده به ظهور می رسد منشا این پیدایش تشکل‌ها و انجمن های اجتماعی و فرهنگی در دانشگاه‌ها هستند .»



سراج خرمی افزود: «از آنجا که انسان یک موجود چند بعدی است از نظر مرحله سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی می تواند رشد کند، مرحله رشد و بالندگی فرهنگی مهمترین آنها بوده، که تشکل‌ها عهده دار این امر مهم هستند. باید بینشی عمیق نسبت به مسائل درباره خود پیدا کرده به عنوان یک فرد در جامعه با تعادل و توازن بخش های مختلف را جلو ببریم .


وی بیان کرد: «اگر به تاریخچه دانشگاه مراجعه کنیم حرکت‌های دانشجویی و تفکرات آنها همیشه رو به رشد و در راستای پیشرفت کشور است. هرگاه در کشور یک ایده به ظهور می‌رسد منشا این پیدایش تشکل‌ها و انجمن‌های اجتماعی و فرهنگی در دانشگاه‌ها هستند.»


سراج خرمی گفت: «به عنوان یک امر مهم و یک معلم، سخن من این است که شما دانشجویان گرامی در کنار فعالیت های اجتماعی و فرهنگی در تحصیل علم و دانش هم کوشا و فعال باشید . چراکه این فعالیت های شما با کسب علم و به جایگاه بالای علمی رسیدن نمود بهتری پیدا می کند.»



نماینده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در تشکل‌های اسلامی– سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان نیز گفت: «پس از جلسات مکرری که درباره تشکل‌ها داشتیم، تصمیم بر این شد که برای آشنایی بیشتر و بیان اهداف به صورت روشن یک اردوی چند روزه برای دانشجویان تشکیل داده و اهداف و برنامه‌های تشکل اسلامی - سیاسی را بیان کنیم.»


دکتر حمزوی بیان کرد: «ما از برگزاری این اردو چند هدف داریم که عبارتند از: هدف اصلی و مهم ما در درجه اول گردهمایی و آشنایی بیشتر با دانشجویان است، دومین هدف ؛ چون تشکل ها تازه تاسیس شده و در برخی دانشگاه‌ها هنوز تشکل ها شکل نگرفته اند، تصمیم بر این شد که در اردوی برگزار شده با آیین نامه ها و اهداف آن از سوی دکتر بزرگواری آشنا شویم .»


حمزوی افزود: «بخش دیگر برنامه، برنامه‌های محتوایی بوده که از دکتر کوشکی دعوت شده تا بحث جریان شناسی دهه شصت انقلاب اسلامی را بیان کنند.دهه شصت، دهه ویژه ایی است که از طریق رسانه ها و جراید کمتر از آن صحبت به میان آمده که هدف ما بررسی و بیان اهمیت آن است. کسی که در تشکل‌ها فعالیت می‌کند، مطمئنا در آینده نسبت به اطراف خود بی تفاوت نخواهد بود .»


وی گفت: «سایر برنامه‌هایی که در این اردو در نظر گرفته شده، شامل: مسابقات ورزشی، بازدید از اماکن زیارتی، بازدید از اماکن میراث فرهنگی، برگزاری کلاس‌های درس، گرفتن آزمون پایان دوره و اهدای جوایز به افراد برگزیده است.»


انتهای پیام/

برچسب ها: واحد دزفول
ارسال نظر
قالیشویی ادیب