دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 بهمن 1396 - 09:58
در گفت‌وگوی دو نماینده مجلس با آنا مطرح شد؛

دخالت دولت در افزایش نرخ ارز قطعی است/ برنامه تثبیت دلار روی 4500

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه قطعا دولت در افزایش نرخ ارز دخیل است، گفت: قطعا دولت می خواهد کسری‌های بودجه را جبران کند.
کد خبر : 260839

محمد عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، در انتقاد از افزایش بی‌رویه نرخ ارز عنوان کرد: دلار درحال رد شدن از مرز 5 هزار تومان و یورو در حال رد شدن از 6 هزار و 200 تومان بود. ما چه می‌کنیم؟ صدای هیچ کس درنمی آید و همه درحال دروغ گفتن هستیم.


وی تصریح کرد: مسئولین اقتصادی کشور خجالت نمی‌کشند؟! آیا وضعیت مدیریتی آن‌ها خجالت ندارد؟! واقعا وزیر اقتصاد چه پاسخی دارد؟


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه قطعا دولت در افزایش نرخ ارز دخیل است، گفت: قطعا دولت می خواهد کسری های بودجه را جبران کند. اگر دولت می‌گوید موضوع جبران کسری بودجه نیست، بیاید تا در این خصوص در مجلس صحبت کنیم.


وی افزود: خود دولتی‌ها می گویند پول نیست و ما برای جبران کسری بودجه قیمت ارز را زیاد کرده‌ایم. این را خود معاونین وزرا اعتراف کرده‌اند اما اگر بخواهیم روبه‌رو کنیم، انکار خواهند کرد و قسم هم خواهند خورد.


عزیزی با بیان اینکه در تمام دولت‌ها افزایش نرخ ارز برای جبران کسری بودجه رسم بوده است، گفت: آیا واقعا دولت نمی‌تواند نرخ ارز را کنترل کند؟ اگر نمی تواند نرخ ارز را کنترل کند پس هیچ چیز دیگری را هم نخواهد توانست کنترل کند.


مجلس باید در واکنش به وضعیت نرخ ارز به سمت استیضاح برود


نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا از دست مجلس هم در زمینه نرخ ارز و جلوگیری از تعمد دولت کاری برنمی‌آید، اظهار داشت: مجلس باید طبق قانون ابتدا بررسی بودجه را تمام کند و بعد به دستورهای کاری دیگر برسد.


محمد عزیزی تصریح کرد: من معتقد هستم با این وضعیت اقتصادی، مجلس باید به سمت استیضاح مسئولین و وزرای اقتصادی برود.


عزیزی در ادامه گفت: واقعا رئیس کل بانک مرکزی از مردم خجالت نمی کشد؟ وزیر اقتصاد از مردم خجالت نمی کشد؟ پس تیم اقتصادی رئیس جمهور چه‌کار می کنند؟


وضعیت نرخ ارز، نشانه ازهم‌گسیختگی ساختار اقتصادی کشور


فریدون احمدی هم در زمینه افزایش بی‌رویه نرخ ارز گفت: آقای رئیس جمهور گفته است نرخ ارز نباید مثل دولت قبل باشد که قیمت صبح آن با قیمت شب متفاوت باشد. حال باید ببینیم دولت چه می کند؛ گویا این افزایش قیمت برنامه‌ای بود که قیمت دلار روی 4500 تومان تثبیت شود، حال آنکه نرخ دلار باید زیر 4000 تومان باشد.


نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی همچنین اضافه کرد: آقای نوبخت گفته چه اتفاقی افتاده که قیمت ارز به این شکل بالا می رود؟ به نظر بنده مردم برای پاسخ به دولت بگردند علت را پیدا کنند که چه اتفاقی افتاده قیمت ارز افزایش یافته است!


وی تاکید کرد: وضعیت فعلی نرخ ارز نشانه از هم گسیختگی ساختار اقتصادی کشور است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته