دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 بهمن 1396 - 15:52
دن کوتس؛

تهران دارای بزرگترین زرادخانه موشک‌های بالستیک در خاورمیانه است

رئیس اداره اطلاعات ملی آمریکا اعلام کرد که ایران دارای بزرگترین زرادخانه موشک‌های بالستیک در منطقه خاورمیانه است.
کد خبر : 260803

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنما از خبرگزاری تاس، دن کوتس، رئیس اداره اطلاعات ملی آمریکا اعلام کرد که ایران دارای بزرگترین زرادخانه موشک‌های بالستیک در منطقه خاورمیانه است.


رئیس اداره اطلاعات ملی آمریکا ضمن معرفی تهدیدات پیش روی امنیت آمریکا، ایران را دشمن شماره یک آمریکا در کشورهای جنگ ‌زده خاورمیانه دانست و گفت که ایران قصد دارد از نفوذ نظامی برای اهداف سیاسی و اقتصادی خود استفاده کند.
گزارش سالانه ارزیابی تهدیدات پیش‌روی آمریکا که از سوی سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی این کشور آماده می‌شود، دیروز (13 فوریه 2018) در کمیته اطلاعاتی مجلس سنا ارائه گردید.
در بخشی از این گزارش آمده است که برنامه موشک‌های بالستیک ایران به این کشور امکان هدف قرار دادن مواضع مختلف در سراسر منطقه را می‌دهد و تهران در حال حاضر دارای بزرگترین زرادخانه موشک‌های بالستیک در خاورمیانه است.
طبق این گزارش، این مقام آمریکایی همچنین مدعی شد که ایران شبکه‌‌ای جهانی ایجاد کرده است تا در صورت لزوم، بتواند از آن برای حملات تروریستی استفاده کند.


رئیس اداره اطلاعات ملی آمریکا در ادامه معرفی تهدیدات ایران برای آمریکا گفت: «ایران برای گسترش نفوذ خود در عراق، سوریه و یمن و اینکه در این کشورها اوضاع به سود آنها پیش برود، تلاش خواهد کرد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته