دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 بهمن 1396 - 12:41
سرمربی اسبق تیم ملی تکواندو:

شورای فنی که بی باک را انتخاب کرد حالا حق عزل او را ندارد؟/ تدبیر برای مهار تیم افسارگریخته

سرمربی اسبق تیم ملی تکواندو گفت: بی باک توسط شورای فنی انتخاب شد حالا چطور حق عزل او را ندارند؟
کد خبر : 260677

مرتضی‌کریمی سرمربی سابق ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی آنا درباره جلسه شواری فنی برای تصمیم گیری در مورد عملکرد تیم ملی تکواندو گفت: «متاسفانه در یک سال گذشته شرایط تیم ملی تکواندو خوب پیش نرفت و نتایجی که تکواندوکاران ما گرفتند به هیچ عنوان انتظارات جامعه تکواندو را برآورده نکرد از همین روی تصمیم بر این شد که جلسه شورای فنی برگزار و در مورد عملکرد بی باک و تیم ملی در این یک سال گذشته صحبت کنیم و آن را مورد بررسی قرار دهیم.»


وی در پاسخ به اینکه بی‌باک عنوان کرده است که شورای فنی حق عزل و نصب مربی را ندارد،‌اظهار کرد: «بی باک توسط همین شورای فنی انتخاب شده و آنها گزینه مورد نظر را اعلام کردند و رای‌گیری صورت گرفت و بعد از آن به کمیته فنی ارجاع دادند که کمیته فنی و فدراسیون گزینه شورای فنی را تایید کردند پس اینکه می‌گوید شورا حق عزل و نصب ندارد به این صورت نیست؛ این شوراست که گزینه نهایی را به کمیته فنی اعلام می کند.در جلسه فردا هم شورای فنی عملکرد بی باک را مورد ارزیابی قرار می دهد و براساس آن تصمیم می گیرد. ضمن اینکه پولادگر هم در مصاحبه‌هایش به این موضوع تاکید ویژه‌ای داشته که تغییراتی به وجود می‌آید. به هر حال ارزیابی عملکرد سرمربی تیم ملی کاملا طبیعی است و جامعه تکواندو و بزرگان به هیچ عنوان از نتایجی که بی باک به دست آورد راضی نیستند.»


کریمی ادامه داد: «‌به اعتقاد من بی‌باک یکی از سرمایه‌های تکواندوی ایران است و باید او را حفظ کرد اما در این مقطع من همان موقع هم نظرم این بود که او کارش را از رده‌های پایه شروع کند و کم‌کم به رده بزرگسالان برسد. در این مدت هم از عملکرد خودش تعریف می‌کند اما آن چیزی که برای جامعه تکواندو مهم است نتایجی است که تاکنون به دست آورده است.‌ ما امسال با وجود اینکه چندین مسابقات گرندپری و اسلم شرکت کرده بوده‌‌ایم اما تعداد مدال‌هایی که به دست آمده به اندازه تعداد انگشتان یک دست هم نیست و این برای جامعه تکواندو غیرقابل پذیرش است.»


وی به صحبت‌های بی‌باک مبنی بر اینکه در دوران سختی هدایت تیم را برعهده گرفته است،‌اشاره کرد و گفت: «‌همه دوران سخت داشته‌اند و هیچ زمانی در تکواندو راحت و آسان نبوده است.تکواندوی ما پتانسیل بالایی دارد و می تواند موفق شود اما متاسفانه مربی تیم نتوانست هنر مبارزه را از تکواندوکاران بگیرد و همین شد که ما نتیجه نگرفتیم. در حال حاضر باید هر چه زودتر فکری به حال تکواندو کرد ما مربیان بزرگی داریم که به راحتی می تواند این تیم افسارگریخته را جمع و جور کنند و جای نگرانی نیست، به هر حال باید دید در جلسه فردا چه اتفاقی می افتد. وقتی کسی سرمربی تیم ملی می شود باید به همه چی فکر کند ممکن است در تیم روزهای سختی وجود داشته باشد و این مربی است که باید با هنر خود تیم را به حالت عادی برگرداند.»


کریمی در پاسخ به اینکه پولادگر هم نظرش بر روی تغییر کادرفنی است،عنوان کرد: «مطمئنا همین طور است. شما اگر متن مصاحبه پولادگر را بخوانید به این موضوع اشاره کرده است که باید تغییر و تحول صورت بگیرد. به هر حال تکواندو در این یک سال اخیر نتیجه نگرفته است و همه از او به عنوان رئیس فدراسیون توقع دارند و خودش بیشتر از همه این موضوع مدنظرش است چرا که باید‌ دربرابر نتایجی کسب شده پاسخگو باشد.»


پیشکسوت تکواندو در پایان در مورد گزینه‌های مطرح شده برای کادرفنی تیم ملی و همچنین حضور خودش گفت:«با من کسی مستقیم تا به حال مذاکره نکرده است اما صحبت های زیادی مطرح است به هر حال اول باید تکلیف بی باک و کادرفنی فعلی مشخص شود و بعد از آن در مورد گزینه جایگزین تصمیم گیری کنند. ما مربیان بزرگ و باتجربه کم نداریم و امیدوارم بهترین تصمیم گرفته شود.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته