دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو هیات مدیره باشگاه استقلال:

زورگویی سعودی‌ها به دلیل ضعف دردیپلماسی فدراسیون فوتبال است

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال گفت: ضعف در دیپلماسی فدراسیون فوتبال عامل زورگویی سعودی‌ها به تیم‌های ایرانی شده‌است و امیدوارم فدراسیون فوتبال بتواند جلوی این موضوع را بگیرد.
کد خبر : 260672

حسن زمانی درگفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره اینکه رسانه‌های قطری معتقدند داور سریلانکایی دیدار الریان با استقلال پیروزی را از نماینده کشورشان گرفته است، گفت: «فکر می‌کنم اظهارات این رسانه‌ها و انتقادات آنها از داور بازی ما الریان یکی از مسخره‌ترین کارهایی بوده که آنها انجام داده‌اند و می‌خواهند با گرفتن دست پیش پس نیفتند و به نوعی فرارشان از باخت و رسیدن به تساوی را به سود حودشان بکنند و مدعی شوند که شایسته کسب 3 امتیاز بودند.»


وی ادامه داد: «تمام کارشناسان منصف داوری به این نکته اذعان دارند که داور نتوانست بازی را کنترل کند و مانع وقت‌کشی تیم‌ الریان شود. وقت‌کشی بازیکنان نماینده قطر در بازی کاملا مشهود بود. آنها از لحاظ بدنی کم آورده بودند و به دنبال آن بودند که هر طور شده برتری که در نیمه اول به دست آورده بودند را حفظ کنند. من معتقدم داور باید با تذکر و دادن کارت‌های زرد و قرمز به بازیکنان تیم قطری جریان بازی را از کار نمی‌انداخت. حقیقتا داور در نباختن الریان تاثیرگذار بود و به آنها کمک کرد تا بازی را به ما نبازند.»


عضو هیات مدیره باشگاه استقلال درباره اینکه هفته آینده آبی‌پوشان با الهلال بازی دارند و برابر چنین تیم قدرتمندی اگر داوری هم به ضرر نماینده ایران باشد، احتمال برتری نماینده عربستان وجود دارد، تصریح کرد: «الهلال تیم قوی است ولی ما هم تیمی نیستیم که اجازه دهیم آنها هر کاری دل‌شان می‌خواهد در زمین انجام دهند. احتمال آنکه داور باز هم به سود حریف سوت بزند وجود دارد و برای همین هم از بازی با الریان درس‌های خوبی گرفتیم که چگونه با وقت کشی و سوت‌های احتمالی داور به سود حریف مبارزه کنیم.»


وی افزود: «استقلال باید در همان دقایق اولیه دروازه الریال را باز کند و نتیجه بازی را به سود خود کند. بعد هم در ادامه با دفاع حساب شده منتظر استفاده از ضدحملات باشد. با این روش الهلال یا هر تیم دیگری روی به وقت‌کشی نمی‌آورد و بازی بی‌دلیل از جریان نمی‌افتد. داور هم نمی‌تواند به صورت فاحش دچار اشتباه شود و بی دلیل به نفع حریف عربی سوت بزند. بالاخره آنها باید جوابگوی AFC باشند و اگر بخواهند در اکثر لحظات به سود الهلال یا هر تیم دیگری سوت بزنند، جایگاه‌شان را در سطح بین المللی از دست می دهند.»


زمانی درباره ضعف خط دفاعی استقلال برابر الریان و اینکه در بازی با الهلال استقلال به‌رغم میزبانی به دلیل انجام بازی در عمان از تماشاگران کمتری برخوردار است، تاکید کرد: «به نظرم ضعف در دیپلماسی فدراسیون فوتبال عامل زورگویی سعودی‌ها به تیم‌های ایرانی شد. امیدوارم فدراسیون فوتبال به گونه‌ای عمل کند که از فصل آینده نمایندگان ایران، در ورزشگاه‌‌های خودشان میزبان نمایندگان عربستان باشند.»


وی افزود: «کادرفنی تیم بیکار نشسته که مقابل الهلال حریف بتواند از خط دفاعی و دروازه‌بان تیم بگذرد. آنها برنامه دارند تا تیم را تقویت کنند و با سازمان دفاعی آماده‌تری با الهلال بازی کنیم تا برابر این تیم برنده شویم. استقلال توانایی‌های زیادی دارد و من مطمئن هستم که الهلال را شکست می‌دهیم. حتی با وجود آنکه آنها در ورزشگاه سلطان قابوس مسقط تماشاگران بیشتری از ما داشته باشند.»


عضو هیات مدیره باشگاه استقلال درخصوص اینکه در فضای مجازی برخی هواداران پرسپولیس اعلام کرده‌اند، باخت استقلال در آسیا آنها را خوشحال می‌کند، گفت: «اصلا نباید به چنین حرف‌هایی توجه کرد. هوادار حقیقی پرسپولیس و استقلال که وطنش را دوست دارد، در بازی‌های آسیایی حامی تیم باشگاهی کشورش است. بنابراین هواداران پرسپولیس و استقلال در آسیا حامی هم هستند چون این بازی‌ها جنبه ملی دارد.»


زمانی در مورد آخرین وضعیت مهدی قائدی بیان کرد: «این بازیکن مراحل درمانی‌اش را پشت‌سر می گذارد و پزشکان در تلاشند تا هر چه زودتر او بهبودی و سلامتی کامل خود را به دست بیاورد. البته مشخص نیست او دقیقا چه زمانی آماده شروع تمرینات خود می‌شود و لی آنچه مسلم است باشگاه استقلال این بازیکن و دیگر سرمایه‌های خود را حفظ خواهد کرد.»


عضو هیات مدیره باشگاه استقلال درباره اینکه اعلام شده بدهی‌های این باشگاه تا پایان خرداد سال آینده تسویه می شود، تصریح کرد: «امسال بخش زیادی ار بدهی‌های قدیمی باشگاه را داده‌ایم و در تلاشیم تا در ادامه هم پول طلبکاران را پرداخت کنیم. زمان تسویه کلیه بدهی‌ها مشخص نیست و بستگی به توان مالی باشگاه دارد ولی هدف آن است که استقلال در آینده به جایی بدهکار نباشد.»


زمانی در مورد طرح تحقیق و تفحص مجلس از استقلال و پرسپولیس که قرار است پس از تصویب لایحه بودجه، به صحن علنی برود، اظهارکرد: «این موضوع برای روشن شدن ابهامات مالی باشگاه‌هاست و می‌خواهند به جواب سوالات خود برسند. باشگاه استقلال از این طرح استقبال می‌کند و آماده همکاری با مجلس در طرح تحقیق و تفحص مالی باشگاه است.»


گفت و گو از علی شفیعی‌جم


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته