دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 تير 1394 - 11:08
در گفت و گو با آنا

دباغیان: بازگشت کاراته‌کاهای اخراجی به تیم ملی با وساطت وزیر ورزش انجام شد/ نمی‎توانم مثل کی‌روش باشم

سرمربی تیم ملی کاراته گفت: درخواست وزیر ورزش برای بازگشت سه کاراته کا به اردوی تیم ملی، به دلیل نگاه پدرانه وی بوده است.
کد خبر : 26066

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، با حضور دباغیان در راس کادر فنی تیم ملی کاراته، انتظار می‌رفت از حواشی این رشته ورزشی کاسته شود اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه وی در هفته‌های اول حضورش در تیم ملی با اعتراض سه کاراته کا حاضر در اردوی تیم ملی رو به رو شد و کار تا به آنجا پیش رفت که این ورزشکاران اردوی تیم ملی را ترک کردند.


وی در گفت و گو با آنا درباره حضور سه کاراته کا در اردوی تیم ملی عنوان کرد: «پس از اینکه موسی گنج زاده، سعید فرخی و کیوان بابان در مسابقات انتخابی تیم ملی شرکت نکردند، به وزارت ورزش رفتند و از سجادی خواستند که زمینه بازگشت آنها را به تیم ملی فراهم کند. در نهایت وزیر ورزش از فدراسیون کاراته درخواست کرد که این سه کاراته کا بار دیگر به تیم ملی بازگردند.»


دباغیان افزود: «به طور حتم دلیل چنین کاری از جانب وزیر ورزش نگاه پدرانه وی به این سه کاراته کا بوده است. من قبول دارم که بازگشت آنها به اردوی تیم ملی کار غلطی بود چرا که آنها حتی یک عذرخواهی هم از کادرفنی نکردند. با این حال آنها شرایط جدیدی را مطرح کردند و خواستند که مسابقات انتخابی ار ابتدا برگزار شود. زمانی هم که ما با درخواستشان مخالفت کردیم اردوی تیم ملی را ترک کردند.»


وی در پاسخ به این سوال که اگر وزیر ورزش بار دیگر درخواست حضور سه کاراته کا در اردوی تیم ملی را داشته باشد، آیا با این درخوست موافق خواهد شد؟ عنوان کرد: «همان دفعه اول هم اشتباه کردم که اجازه دادم این سه کاراته کا بدون شرکت در مسابقات انتخابی در اردوی تیم ملی حاضر شوند. فکر نکم وزیر ورزش دیگر چنین درخواستی داشته باشد چرا که وی متوجه شده این سه کاراته کا شایستگی حضور در تیم ملی را ندارند.»


​سرمربی تیم ملی کاراته با اشاره به ائتلاف عسگری و سنگچولی دو عضو دیگر تیم ملی با این سه کاراته کا گفت: «این دو به صورت تلفنی از من عذرخواهی کردند. پس از شنیدن حرف‌های این دو درباره حضور آنها در تیم ملی تصمیم گیری خواهم کرد.»


وی در ادامه و در واکنش به صحبت های عسگری مبنی بر اینکه عذرخواهی او از کادر فنی تیم ملی کاراته واقعیت ندارد گفت: «او به من زنگ زد و معذرت خواهی کرد. اینکه چرا چنین حرفی را زده خبر ندارم و باید از خود او بپرسم.»


دباغیان با اشاره به اینکه به دنبال ریشه کردن بازیکن سالاری در تیم ملی کاراته است خاطرنشان کرد: «در تیم ملی جای بازیکن سالاری نیست. خوشبختانه کاراته کشورمان در وضعیتی به سر می برد که می توان 5 تیم ملی با سطح کیفی یکسان تشکیل داد. من از این پس اجازه کوچکترین بی نظمی را در تیم ملی نمی دهم.»


سرمربی تیم ملی کاراته درباره این مطلب که گفته می شود برگزاری اردوی تیم ملی در قم به دلیل قمی بودن وی است عنوان کرد: «قرار بود اردوی تیم ملی در همدان برگزار شود که در نهایت اردوی تیم ملی در قم برگزار شد. متاسفانه در تهران به دلیل آلودگی آب و هوا و همچنین نبود امکانات لازم نمی توانیم به اهدف خود دست پیدا کنیم. اما در قم شرایط برای برگزاری اردو بسیار مناسب است و البته برگزاری اردوی تیم ملی در این استان هیچ ربطی به قمی بودن من ندارد.»


وی در پایان صحبت هایش اظهار داشت: «کمیته انضباطی فدراسیون کاراته درباره کاراته کاهای خاطی تصمیم گیری خواهد کرد. هر چند احتمال اینکه در آینده بتوانند در تیم ملی حضور داشته باشند وجود دارد. من ایرانی هستیم و نمی توانم همانند کی روش که رحمتی را برای همیشه از تیم ملی کنار گذاشت، مانع حضور کاراته کاها در تیم ملی شوم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته