دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 تير 1394 - 10:36

محمد حقانی: توضیحات شهرداری درباره توتستان ستارخان قانع‌کننده نیست

رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران در واکنش به توضیحاتی که دو تن از مسئولان شهرداری تهران در خصوص خشک شدن توتستانی در خیابان ستارخان داده بودند، گفت: متاسفانه این توضیح‌ها به هیچ وجه قانع‌کننده نیست.
کد خبر : 26046

محمد حقانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، افزود: از چند سال پش مالک باغ توتی در خیابان ستارخان تصمیم گرفت تا باغ خود را خشک کند و زمین آن را به فروش برساند. به همین علت اقداماتی از جمله بستن آب بر روی درختان را انجام داد و کم کم باعث از بین رفتن و خشکیدگی تمامی آنها شد.


وی افزود: در مقابل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران نیز بیکار ننشست و از سال 90، مکاتباتی را با شهردار منطقه دو برای تملک و تصرف این باغ انجام داد.


به گفته این عضو شورای شهر، در این مکاتبات، مختاری، رئیس سازمان پارک‌ها از شهردار منطقه دو خواسته بود تا به هیچ وجه برای ساخت‌وساز در این باغ پروانه ساختمانی صادر نشود اما متاسفانه آقای مختاری مدعی شده که کسی به حرف او گوش نداده است.


حقانی یادآور شد: حتی اگر رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران در این زمینه مقصر نباشد، مسئولیت شهرداری نفی نمی‌شود. زیرا بر اساس قانون شهرداری وظیفه رسیدگی و حفاظت از باغ‌های شهر را به عهده دارد.


رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران تاکید کرد: مسئولان شهرداری مدعی شده‌اند که برای حفاظت از باغ نمی‌توانسته‌اند وارد آن شوند اما سوال من این است که چطور معتادان و متکدیان می‌توانستند در این باغ زندگی کنند و ماموران شهرداری نتوانسته‌اند وارد آن شوند؟


حقانی تصریح کرد: بنابراین پاسخ‌هایی که در خصوص خشکیدگی توتستان ستارخان داده شد به هیچ وجه قابل قبول نیست و هرچند مقام معظم رهبری در جلسه‌ای که سال گذشته با جمعی از مسئولان و فعالان محیط زیست و منابع طبیعی داشتند بر لزوم حفاظت از باغ‌ها تاکید کردند، هنوز اقدام عملی در این خصوص انجام نشده است.


او افزود: ما اکنون باید پاسخگوی کم‌کاری‌ و بی‌تدبیری‌های مدیران گذشته باشیم و تخریب باغ‌ها در هر دهه‌ای که صورت گرفته باشد اکنون وظیفه مدیریت شهری است که از نابودی بیشتر آنها جلوگیری کند.


رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران همچنین به باغ دیگری در منطقه طرشت که درختان آن از سوی مالک قلع و قمع شده‌اند، اشاره کرد و گفت: پیگیر حل مشکل این باغ نیز هستیم و مکاتباتی در این زمینه صورت گرفته است که به زودی نتیجه آن را اعلام خواهیم کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته