دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 بهمن 1396 - 16:02
رئیس واحد سقز:

دانشجویان نقش پیشرو در تحولات سیاسی و اجتماعی دارند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز اظهار کرد: بررسی تاریخی نقش دانشگاه و دانشجویان در مبارزات مردمی انقلاب اسلامی ضروری و در پیروزی انقلاب اسلامی جوانان تاثیرگذارترین قشر بودند و دانشجویان نقش پیشرو در تحولات سیاسی و اجتماعی را داشتند و دارند.
کد خبر : 260437

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر کیوان شافعی در جلسه هم‌اندیشی و روشنگری با موضوع نقش دانشگاه و دانشجویان در پیروزی انقلاب اسلامی با حضور استادان، کارکنان و جمعی از دانشجویان در واحد سقز برگزار شد، خلاصه ای از نقش دانشگاه و دانشجویان در پیروزی انقلاب اسلامی را بیان کرد.


وی گفت: «دانشجویان از نیروهای اصلی انقلاب و دانشگاه یکی از کانون‌های مهم مقابله با رژیم پهلوی بود و به تعیبر امام راحل جوانان و دانشجویان باعث ساقط شدن رژیم شدند. البته نکته ای که باید به آن توجه کرد، این است؛ فعالیت­های دانشجویی در دانشگاه‌ها، در زمان‌های مختلف یکسان نبود با توجه به شرایط و امکانات، اوج و فرودهایی داشت و نقش آفرینی دانشجویان را در تحولات منجر به پیروزی انقلاب اسلامی مشاهده کرد.»


شافعی افزود: «دانشجویان در میدان مبارزات خود علیرغم سرکوب و اختناق شدید، همواره گرایش اسلام خواهی را سرلوحه مبارزات خود قرار داده و تاکید بر بازگشت به ارزشهای دینی داشتند.»


وی ادامه داد: «دانشجویان در فاصله سال های 1342 تا 1357 به صورت مستمر و پیوسته و از طریق تظاهرات، اعتصابات، انتشار اعلامیه های سیاسی و ... بر ضد رژیم پهلوی فعالیت می‌کردند و در تحولات تاریخ انقلاب اسلامی از جمله؛ تحولات بعد از کودتای 28 مرداد سال 1332 ، مخالفت با لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی، مخالفت با انقلاب سفید در رفراندوم سال 1341، قیام خونین 15 خرداد سال 1342، 13 آبان سال 1357 و ... نقش تاثیر گذاری داشتند. »


مسئول حوزه نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در سپاه انقلاب اسلامی شهرستان سقز نیز بیان کرد: «نقش دانشگاه و دانشجویان در تثبیت انقلاب اسلامی بسیار ارزنده و مهم بوده و امروزه مشارکت دانشگاه‌ها در حمایت از ارزشهای انقلاب اسلامی در برابر ابر قدرت‌ها نمایان است.»


حجت‌الاسلام شفیع خانی افزود: «اگر جریان دانشجویی در کنار نهضت مردمی قرار نمی‌گرفت، بی‌تردید شکاف عظیمی در جبهه ملت رخ می‌داد و نهضت مردم مسلمان از مجموعه عظیم موثری که عنصر جوانی و تحصیلکردگی را با هم داشت، محروم می‌ماند. در دوره کنونی که جمعیت دانشجویان کشور عدد قابل ملاحظه‌ای را نشان می‌دهد، اهمیت پیشگام بودن در حفظ انقلاب و پیروی از آرمان‌های آن بیش از پیش مد نظر است؛ زیرا این مجموعه عظیم بسهولت و سرعت قادر است که در شهر و روستا، محیط های نزدیک و دور افتاده، تلقی نوینی از زیستن ملی را تعلیم دهد و شهروندانی متناسب با کشور انقلابی و خواهان توسعه ملی به وجود آورد.


وی بیان کرد: «روحیه پیشروی برای قشر دانشجو باید محفوظ بماند تا دانشجو همواره احساس کند که نوک پیکان حرکت عمومی در مبارزه است


انتهای پیام/

برچسب ها: کیوان شافعی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته