دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کوتاه از واحدهای گناباد، نیریز، پارس آباد مغان، اردستان، نور آ‌باد ممسنی، الیگودرز، اردبیل، پرند و فسا

از درخشش قرآنی استادان واحد گناباد تا اربعین شهدای گمنام در پرند

استادان دانشگاه آزاد اسلامی گناباد در مسابقات قرآنی استان حائز رتبه شدند.
کد خبر : 26041

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت الاسلام عاشوری گفت: دکتر اسکافی از اعضای هیئت علمی تمام وقت گروه علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گناباد در رشته ترتیل و علیرضا نیک روش از اساتید حق التدریس این واحد دانشگاهی در رشته قرائت تحقیق در مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی به ترتیب به مقام اول و دوم دست پیدا کردند.


رئیس دفتر فرهنگ واحد گناباد با توجه به برنامه‌هایی که از سوی دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی گناباد در این ماه در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: کارگاه تفسیر و حفظ قرآن کریم سوره مبارک حدید ویژه کارکنان و اعضای هیئت علمی را از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز کرده‌ایم که از محضر اساتید حوزوی و دانشگاهی حجت‌الاسلام صادقی نسب امام جمعه گناباد، حجت الاسلام مدنی مدیریت حوزه علمیه شهرستان و امام جمعه شهر خضری و حجت‌الاسلام تقوی مدیر گروه معارف اسلامی واحد در این کارگاه آموزشی بهره‌مند خواهیم شد.


عاشوری از برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاریان ممتاز شهرستان در شب میلاد با سعادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و مسابقات فرهنگی و کتابخوانی و تقدیر از فرزندان مکلف کارکنان نیز در این ماه خبر داد.


دانشگاه آزاد اسلامی پیشتاز برنامه های قرآنی رمضان در شهرستان نی‌ریز


به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی ریز و با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ، محفل انس با قرآن با حضور قاری بین المللی از کشور مصر در مصلای بزرگ شهرستان برگزار شد.


به مناسبت ماه رمضان، بهار قرآن و در آستانه میلاد سراسر نور کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع)، محفل انس با قرآن با همکاری ستاد برگزاری محافل انس با قرآن شهرستان برگزار شد.


در این مراسم قرآنی که با حضور و شرکت اقشار مختلف مردم به ویژه دانشجویان و جوانان علاقه مند به فن تلاوت قرآن کریم در مصلای بزرگ نی ریز برگزار شد، فاروق احمد احمد زید قاری بین المللی از کشور مصر به تلاوت آیه تطهیر و آیاتی از سوره احزاب به صورت مجلسی پرداخت که مورد استقبال حضار و تشویق آنان با ندای الله الله قرار گرفت .


اجرای گروه تواشیح مدعو از شیراز، تلاوت امیر حسین مبارکی و مهدی جلالیان دو تن از قاریان شهرستان، سخنرانی آیت‌الله فقیه امام جمعه نی‌ریز، اقامه نماز مغرب و عشاء به امامت امام جمعه، مولودی خوانی از سوی مداح اهل بیت نصرالله معماری و ضیافت افطاری از دیگر برنامه‌های این محفل قرآنی بود.


بسیج دانشجویی واحد پارس آباد مغان بالغ بر 20 نفر را به دوره آموزشی طرح ولایت اعزام کرد


مسئول بسیج دانشجویی شهرستان پارس آباد مغان از اعزام بالغ بر 20 نفر از دانشجویان دانشگاههای شهرستان برای گذراندن دوره آموزشی طرح ولایت در اردبیل خبر داد.


حسن بحری با توجه به محتوای دوره گفت: این دوره از سال 1375 تاکنون همه ساله در تابستان برگزار شده و در یک هفته شرکت‌کنندگان با 6 مبحث، از جمله درآمدی بر معرفت شناسی و مبانی معرفت دینی، خداشناسی فلسفی، انسان راه و راهنماشناسی، فلسفه اخلاق، فلسفه سیاست آشنایی پیدا خواهند کرد.


وی با توجه به مدت آموزش افزود: در این دوره روزانه سه کلاس آموزشی و یک جلسه مباحثه در نظر گرفته شده است. در کنار مباحث آموزشی جلسات اخلاقی، تربیتی، جلسات سخنرانی درباره مباحث فرهنگی، بصیرتی و تشکیلاتی با حضور اساتید مطرح کشوری برگزاری می‌شود.


مسئول بسیج دانشجویی شهرستان پارس آباد با ذکر این نکته که نفرات اعزامی پس از قبولی در آزمون کتبی و مصاحبه تخصصی به این مرحله راه یافته اند خاطر نشان کرد: پس از پایان دوره، دانش آموختگان به عنوان سرگروه یا مربی حلقه‌های صالحین در دانشگاه‌ها یا مساجد در راستای تبیین مباحث اسلامی فعالیت خواهند کرد.


حضور دانشگاهیان واحد اردستان در مراسم بزرگداشت هفتم تیر


مراسم بزرگداشت هفتم تیر سالروز شهادت آیت الله دکتر بهشتی و72 تن از یاران با وفای انقلاب و مقارن باسالروز وفات بانوی بزرگ اسلام همسر گرامی نبی مکرم حضرت خدیجه (س)در مسجد جامع شهر اردستان باحضور اقشار مختلف مردم، شخصیت های اجرایی استان، مسئولین نهادهای شهرستان و دانشگاهیان برگزار شد.


خطیب این مراسم آیت الله طباطبایی نژاد عضو خبرگان رهبری، نماینده ولی فقیه دراستان اصفهان و امام جمعه شهر اصفهان به تبیین مقام شامخ شهیدان حادثه هفتم تیر دردفتر حزب جمهوری اسلامی پرداخت و اظهار کرد: انصافا دستاوردهای این انقلاب رهین خون پاک این شهیدان است.


نماینده ولی فقیه در استان اصفهان حادثه ششم تیر که مصادف باسالروز انفجار بمب از سوی کوردلان گمراه بمنظور قصد سوء به مقام معظم رهبری (رئیس جمهور وقت) است آن را نشان از امدادهای غیبی در راستای ناکام ماندن دشمنان و یاس ابدی آنان دانست .


عضو خبرگان رهبری افزود: نقش ایثارگرانه حضرت خدیجه (س)، بانوی بزرگ در همراهی و حسن همکاری مجدانه وی با نبی مکرم اسلام از جایگاه والایی برخورداراست تاجایی که آن حضرت وی را سرآمد بانوان و الگوی همسران و بازوی پرتوان در پیشبرد اهداف متعالی اسلام یاد میکردند.


امام جمعه اصفهان به گردهمایی اخیر مسئولان کشوری در محضر مقام معظم رهبری و رهنمودها و توصیه‌های خردمندانه ایشان درباره مسائل هسته ای پرداخت و خاطرنشان کرد: اگر امروز معظم له از عدم اعتماد و تفاهم این ملت با آمریکا سخن می‌گویند بلاشک و قطعا دشمنی آمریکا ریشه ای بنیادین دارد چرا که سالیان متمادی کینه دشمن بر بدنه ملت ملموس و محسوس است علیهذا دشمنان نظام از ابتدا تا کنون هیچگاه خواهان رشد و استقلال این کشور نبوده و نیستند و نخواهند بود. اینان به مثابه کفار عصر پیامبر هستند که یقینا نهضت و جنبش اسلامی را سد راه اهداف مادی و پلیدشان می دانستند. البته مسیر گمراه دشمنان کینه توز در عصرکنونی دو شاخه ای و دو گروهی است گروهی که گاهی کاری با ما ندارند وگروه دیگری که دائما عداوت می کنند. اگراکنون بابت مذاکرات هسته‌ای سر و کار ما با گروه دوم است بهانه‌گیری و کینه توزی اینان کاملا واضح و مبرهن است و به تعبیر امام خمینی (ره) آنان با اصل نهضت ما مخالفند.


طباطبایی خط مشی و راهبرد اصولی ما در برابر هجمه‌های دشمن که در مقابل ارزشهای ما قد علم و سینه سپر کرده‌اند را در پرتو منویات مقام ولایت میسر دانست.


وی به حضور بی‌بدیل ملت در عرصه‌های مختلف صحه نهاد و برای ایرانیان همیشه پیروز از خداوند عزیز و مقتدر آرزوی بهروزی و سلامتی مسئلت کرد.


برگزاری جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی


جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر پایگاه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی با حضور هیات رئیسه و کارکنان برگزار شد.


حجت الاسلام شمس الدینی رئیس دفتر فرهنگ اسلامی این واحد درباره جایگاه امر به معروف و نهی از منکر که در آیات و روایات گوناگونی به آن سفارش شده به ایراد سخن پرداخت.


در این جلسه در ارتباط با شناسایی مصادیق معروف و منکر موجود در سطح دانشگاه مباحثی مطرح و مقرر شد با ارائه راهکارهای مناسب عملی در راستای گسترش این فریضه با برگزاری جلسات شورای فرهنگی و بسیج دانشجویی با دانشجویان و اساتید تصمیمات اسلامی اخذ شود.


اعلام شرایط جدید ترم تابستانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نورآباد ممسنی


معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ممسنی تقویم آموزشی ترم نیمسال تابستان سال تحصیلی 94-93 این دانشگاه را اعلام کرد.


دکتر علیرضا عباسی گفت: شروع کلاسها از هفته اول تیرماه و پایان کلاسها تا پایان مرداد ماه است و امتحانات این فصل نیز از اول شهریور ماه شروع و تا دهم شهریور ماه ادامه دارد.


وی افزود: رعایت دروس پیش نیاز و سقف واحد مجاز در ترم تحصیلی بعهده دانشجو است و پس از مهلت ثبت نام، انتخاب واحد به هیچ وجه صورت نخواهد گرفت و دانشجویان موظف هستند در تاریخ‌های اعلام شده نسبت به امور آموزشی خود اقدام کنند.


عباسی تصریح کرد: ترم تابستان بعنوان یک ترم رسمی تحصیلی محسوب شده است و از این ترم به بعد باتوجه به دستور و تاکید معاونت آموزشی سازمان مرکزی طبق برنامه زمان بندی شده، برگزار می‌شود .


وی خاطر نشان کرد: سقف واحد دانشجویان در ترم تابستانی 10 واحد است و دانشجویانی که معدل آنها بالای 17 باشد می توانند 12 واحد درسی اخذ کنند.


همچنین دانشجویانی که سقف 12 واحد تا فارغ التحصیلی خود دارند می‌توانند واحد های درسی خود را اخذ کنند و از این طریق فارغ التحصیل شوند.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی یکی از فعالترین واحدهای دانشگاهی استان فارس با بیش از 4000 دانشجو است.


سخنرانی فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) در واحد اردبیل


در جلسه‌ای با حضور اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل مسایل سیاسی روز جهان و منطقه مورد تحلیل قرار گرفت.


فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) با توجه به اوضاع سیاسی منطقه گفت: لازم است اساتید در ارتباط با تحولات سیاسی منطقه، دانشجویان مراکز آموزش عالی را در جریان قرار دهند تا آنها به چهره‌های درخشان و خدمتگزاری که در راستای تأمین امنیت کشور و حراست از انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند، آشنا شوند.


سردار جلیل بابازاده با توجه به دشمنی دیرینه شیطان بزرگ با ایران اسلامی اظهار کرد: در برخی موارد گاهی این سوال که آیا احتمال حمله آمریکا به ایران وجود دارد مطرح می‌شود که باید به مطرح‌کنندگان آن گفته شود که آمریکا از سوی ایادی و دست نشاندگان از سال 59 به ایران اسلامی حمله کرده است ولی در مقابل وحدت و یکپارچگی و غیرت و شرف ملت ایران جز شکست و سرافکندگی حاصلی را ندیده است.


وی به بیان خاطراتی از رزمندگان غیور ایران اسلامی در طول هشت سال دفاع مقدس پرداخت و گوشه‌هایی از ایثار، گذشت، ایمان و اعتقاد رزمندگان را برای حاضران در جلسه تشریح کرد.


مراسم اربعین شهدای گمنام در واحد پرند


در چهلمین روز از خاکسپاری پیکر مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس، دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند گردهم آمده وبا قرائت فاتحه واهداء گل به مزار این شهیدان، یاد وخاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس وانقلاب اسلامی را گرامی داشتند.


معاون فرهنگی واحد پرند با تاکید بر ضرورت تقویت هرچه بیشتر روحیه ایثار وشهادت در جامعه جوان و دانشگاهی، اظهار کرد: در جامعه‌ای که فرهنگ ایثار وشهادت نهادینه نشود،امنیت وصلح نیز پایدار نخواهد بود.


حجت الاسلام علی اصغر تقوی با توجه به اینکه صلح وامنیت در نتیجه استقرار ارزش‌ها در جامعه نهادینه می‌شود، گفت: حضور شهدا در دانشگاه آثار وبرکات معنوی به همراه داشته وبی تردید مسیر حرکت دانشجویان و اساتید ما را برای رسیدن به توسعه پایدار وهمه جانبه علمی ،فرهنگی واقتصادی هموار می سازد.


این مراسم که با حضور دکتر محمد قمی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند و شماری از اساتید،کارکنان و دانشجویان در مسجد حضرت فاطمة الزهراء(س)برگزار شد، با تلاوت آیاتی از قرآن مجید و مداحی ادامه یافت و شرکت کنندگان در پایان با اهداء گل به مقام شامخ این شهدا ادای احترام کردند.


برگزاری شورای فرهنگی و ستاد اقامه نماز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فسا


جلسه شورای فرهنگی و ستاد اقامه نماز در دفتر فرهنگ اسلامی با حضور کلیه اعضا تشکیل شد.


در این جلسه تصمیماتی درباره برنامه‌های فرهنگی و ستاد اقامه نماز دانشگاه اعم از: اردوها و نشست‌های فرهنگی، ترویج و اشاعه فرهنگ اقامه نماز و... اتخاذ شد.


همچنین مطرح شد: از آنجا که در جامعه ما علم آموزی و دین داری دو مولفه به هم پیوسته و تفکیک ناپذیرند، اهمیت توجه به وضع معنویت در کنار امور آموزشی ضروری به نظر می‌رسد و نماز مهمترین نماد معنویت و دین داری امت اسلامی است شایسته است به نقش آن در نوسازی معنوی جامعه و به ویژه دانشگاه‌ توجه شود و امر اقامه نماز در واحد با انسجام بیشتری انجام پذیرد.


به مناسبت میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) وبلاگی با عنوان (نماز تجلی عبودیت) برای ستاد اقامه نماز راه‌اندازی و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته