دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 تير 1394 - 12:10

همکاری واحد گرگان با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان

تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی گرگان و سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان با حضور رؤسای دو سازمان در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان امضا شد.
کد خبر : 26034

به گزارش خبرنگار آنا از گرگان، نشست امضای این تفاهم‌نامه، در آستانه روز صنعت و معدن با هدف گسترش همکاری‌های تحقیقاتی در حوزه صنایع استان و نیز شناسایی ظرفیت‌های بالقوه دو نهاد و سرعت بخشیدن به فعالیت‌های مشترک برگزار شد.


حسینقلی قوانلو، رئیس‌ سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان، در این نشست گفت: مهم‌ترین برنامه‌های مشترک با توجه به افق صنعتی شدن استان و تصویب منطقه آزاد در استان گلستان در قالب این تفاهم‌نامه مورد تاکید قرار گرفته است.


وی با تاکید بر اهمیت توسعه رشته‌های تحصیلی مرتبط با صنایع استان گفت: با گذر استان گلستان از یک استان صرفا کشاورزی به استانی صنعتی ضرورت دارد تا رشته‌های تحصیلی با این ظرفیت پیش‌بینی، طراحی و اجرایی شود.


قوانلو با توجه به بحران آب در استان گلستان اظهار کرد: حمایت این سازمان از پژوهش‌هایی که درباره صنایع وابسته به آب است نیز جدی است و در این زمینه صنایع مرتبط شرین‌سازی آب دریای خزر از اهمیت بسزایی برخوردار است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گرگان نیز با تاکید بر اهمیت نقش ارتباط دانشگاه با صنایع استان گفت: کوتاهترین و مطمئن‌ترین مسیر ارتباط دانشگاه با صنایع استان، سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان است و ضرورت دارد تا دانشگاه‌ها مسیر توسعه رشته‌های تحصیلی مرتبط با صنعت را با هماهنگی این سازمان انجام دهند.


دکتر آرین ساطعی افزود: توسعه رشته‌های تحصیلی در مقاطع مختلف در گروه متالورژی، پتروشیمی و رشته‌های وابسته به صنایع مختلف استان با نگاه واقع‌بینانه به آینده صنعتی استان گلستان در اولویت دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان قرار خواهد گرفت.


این تفاهم‌نامه در 9 ماده منعقد شد که در ماده یک آن، مهمترین هدف، شامل همکاری‌های مشترک در زمینه‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی مشترک، بازدیدهای علمی و کارآموزی، برگزاری همایش‌ها و نشست‌های مشترک با در نظر گرفتن امکانات دو مجموعه که جنبه آموزشی، تحقیقی و پژوهشی دارد، است.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته