دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 بهمن 1396 - 10:20
برای نخستین بار صورت می گیرد؛

مدیریت متمرکز تقویم آموزشی از سوی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی

برای اولین بار تقویم آموزشی از سوی سازمان مرکزی بصورت متمرکز مدیریت می‌شود و در نیمسال دوم سال تحصیلی 97-96 پس از اتمام مهلت قانونی انتخاب واحد سامانه سیدا توسط سازمان مرکزی بسته شد.
کد خبر : 260281

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، معاون آموزشی، دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان این اقدام سازمان مرکزی را شجاعانه و تاریخی توصیف کرد.


دکتر احمد مصلی‌نژاد وحدت رویه میان واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی و ایجاد نظم در حوزه آموزش، پیشگیری از تخلفات آموزشی را از مهمترین مزایای این طرح برشمرد.


وی ارتقای کیفیت آموزشی را مستلزم ثبت نام و انتخاب واحد به موقع دانشجویان دانست که با متمرکز شدن مدیریت تقویم آموزشی دانشجویان و مسئولان حوزه آموزش اهتمام ویژه ای به این موضوع خواهند داشت.


معاون آموزشی، دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان ادامه داد:‌ «ایجاد تمرکز برای نظم بیشتر تقویم آموزشی دیر یا زود باید اجرایی می‌شد که این اقدام دکتر رهایی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی و دکتر مناجی مدیر کل امور آموزشی دانشگاه شجاعانه و ستودنی است. »


وی افزود: «طبیعتا اجرای این طرح در ابتدا چالش‌هایی را برای مسئولان اجرایی به همراه خواهد داشت و لازم است که کارشناسان، مدیران و مسئولان واحدهای دانشگاهی فرایندهای فعلی را متناسب با اجرای دقیق تقویم آموزشی بازنگری کنند.»


مصلی‌نژاد بیان کرد: «از جمله مهمترین این چالشها بدهی مالی دانشجویان است و عدم توانایی پرداخت به موقع شهریه که موجب بازماندن از انتخاب واحد در موعد مقرر می‌شود. امور مالی تمهیدات لازم برای تقسط بدهی دانشجویان و ایجاد فرصت انتخاب واحد برای دانشجویان کم بضاعت را فراهم آورد. »


مصلی نژاد ابراز امیدواری کرد که حوزه آموزش نیز همچون امور هیات علمی بتواند سیستم یکپارچه کشوری را برای مدیریت امور آموزشی به زودی فراهم آورد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته