دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس صندوق بین‌المللی پول:

قانونمند کردن ارزهای مجازی اجتناب‌ناپذیر است

رئیس صندوق بین‌المللی پول گفت: قانونمند شدن ارزهای مجازی اجتناب‌ناپذیر است و فقط باید دید چه زمانی دولت‌ها اقدام به تنظیم بازار این ارزها خواهند کرد.
کد خبر : 260171

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین‌المللی پول، گفت: در حال حاضر فقط مسأله زمان در بحث قانونمند کردن ارزهای مجازی در کشورها مطرح است و باید دید چه زمانی کشورها این ارزها را قانونی می‌کنند.


به گزارش راشاتودی، وی در مصاحبه با CNNMoney گفت: این مسأله اجتناب‌ناپذیر است کاملاً واضح است که ما در این حوزه به قوانین بین‌المللی و نظارت کافی نیازمندیم.


لاگارد گفت: احتمالاً هم اکنون در حوزه ارزهای مجازی فعالیت‌های پنهانی نیز وجود دارد.


رئیس صندوق بین‌المللی پول، گفت: صندوق بین‌المللی پول به شدت تلاش می‌کند تا از استفاده ارزهای مجازی در پولشویی و حمایت مالی از تروریسم جلوگیری کند.


وی افزود: در این زمینه باید به جای تمرکز بر افراد و شرکت‌ها استفاده‌کننده باید بر نحوه استفاده از ارزهای مجازی به نظارت بر آنها تمرکز کرد.


لاگارد در حالی این سخنران را ابراز کرده است که سیاست‌گذاران و سیاستمداران کشورهای جهان در تلاش هستند تا ارزهای مجازی را سرکوب کنند. هفته گذشته وزرای اقتصاد آلمان و فرانسه اعلام کرده‌اند که ارزهای دیجیتال می‌توانند برای سرمایه‌گذاران و ثبات مالی بلندمدت مخاطره‌آمیز باشند.


پیشتر نیز رئیس کل بانک تسویه‌حساب‌های بین‌المللی گفته بود که بیت‌کوین ترکیبی از یک حباب، فاجعه‌ زیست‌محیطی و یک کلاهبرداری پنهان است.


وی از رؤسای بانک‌های مرکزی کشورهای جهان خواست تا ارزهای مجازی و استفاده از آنها را سرکوب کنند. هم اکنون مبادلات ارزهای مجازی در چین، کره جنوبی و هند که زمانی رونق زیادی در این کشورها داشت ممنوع شده است. از سوی دیگر FBI و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در حال سرکوب برخی کارگزاری‌های ارزهای مجازی در این کشور هستند.


منبع:‌فارس


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته