دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 بهمن 1396 - 15:11
با حضور معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم؛

فاز اول پروژه جامع پارک علم و فناوری استان مرکزی افتتاح شد

فاز نخست سایت اصلی پارک علم و فناوری استان مرکزی با حضور دکتر مسعود برومند، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، به بهره‌برداری رسید.
کد خبر : 260092

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، عملیات اجرایی این سایت با چهار بلوک در مساحتی به وسعت ۱۱ هکتار از سال ۱۳۸۵ آغاز شد و پس از ۱۰ سال با اعتبار حدود ۱۵ میلیارد تومان از منابع ملی و درآمدهای اختصاصی پارک علم و فناوری استان مرکزی در کیلومتر ۵ جاده اراک خمین افتتاح شد.


دکتر محمد رفیعی، رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی در این خصوص اظهار کرد: فاز نخست این مجموعه در فضایی به وسعت هشت هزار و ۵۰۰ متر مربع احداث شده است که ظرفیت استقرار ۱۷۰ شرکت دانش‌بنیان را داراست و با مصوبه هیات امنای پارک علم و فناوری استان مرکزی به شرکت‌های high tech واگذار می‌شود.


وی با بیان اینکه فاز دوم این سایت به آزمایشگاه و کارگاه اختصاص خواهد یافت، افزود: در حال حاضر آزمایشگاه‌های جذب اتمی، برق، شیمی، مواد و متاگرافی و مکانیک در این سایت فعال است و در فاز دوم زمینه توسعه فعالیت این آزمایشگاه‌ها فراهم خواهد شد. بهره‌برداری از این فاز در خرداد ماه سال آتی انجام می شود.


رفیعی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷۵ شرکت دانش‌بنیان در استان مرکزی فعالیت دارند که ۷۱ شرکت در پارک مستقر است و این فضا و سایت جدید به نوعی پوسته‌شکنی برای پارک به جهت استقرار بیشتر شرکت‌ها محسوب می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته