دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 بهمن 1396 - 09:23
رئیس‌جمهوری آمریکا:

برجام برای رژیم‌ صهیونیستی فاجعه‌بار بود

رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه‌ با یک روزنامه صهیونیستی توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 را برای رژیم صهیونیستی، فاجعه‌بار توصیف کرد.
کد خبر : 259898

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، دونالد ترامپ در مصاحبه با اسرائیل‌هیوم از سیاست رئیس‌جمهوری ماقبلش، باراک اوباما انتقاد کرد و در پاسخ به این سوال که «آیا اسرائیل و آمریکا در دوره او به یکدیگر نزدیک‌تر شده‌اند»، گفت: «فکر می‌کنم بیش از هر زمان دیگر نزدیک شده‌ایم، ولی اگر بتوانیم در زمینه صلح (میان اسرائیل و فلسطین) هم به توافق دست یابیم، احساسم خیلی بهتر خواهد بود. منظورم این است که شما با اوباما خیلی نزدیک نبودید. او به شما توافق ایران را داد که توافقی است که می‌گوید بیایید علیه اسرائیل اقدامات مخرب انجام بدهیم.»


رئیس‌جمهوری آمریکا افزود: «توافق ایران، برای اسرائیل فاجعه‌بار است. چیزی کمتر از این نیست. به نظرم این توافق از نظر نحوه‌ای که حاصل شد، نحوه‌ای که اجازه داده شد حاصل بشود، نحوه امضا شدنش و نحوه توافق بر سر آن برای اسرائیل فاجعه‌بار بود. برای من باور نکردنی است. برجام برای بسیاری از طرف‌ها وحشتناک است، اما فکر می‌کنم به‌ویژه برای اسرائیل واقعا بد است.»


ترامپ در جواب اینکه آیا می‌توان ایران را مهار کرد گفت: «مطمئنا. دارید می‌بینید چه اتفاقاتی دارد می‌افتد. در خیابان‌هایشان شورش به راه افتاده است.»


او همچنین مدعی شد که در رفتارهای ایران بعد از روی کار آمدنش تغییر ایجاد شده است، اما نمی‌خواهد درباره این تغییرات اظهارنظر کند.


وی گفت: «من شاهد تغییرات زیادی در رفتارهای آن‌ها (ایرانی‌ها) بوده‌ام، ولی درباره اینکه چه تغییری ایجاد شده اظهارنظر نمی‌کنم. ولی به‌طور قطع تغییری اتفاق افتاده است.»


خبرنگار اسرائیل‌هیوم می‌گوید این مصاحبه را قبل از حمله اسرائیل به سوریه با دونالد ترامپ انجام داده است. با وجود این، برخی سوالات از رئیس‌جمهوری آمریکا به موضوعات سوریه مربوط می‌شوند.


رئیس‌جمهوری آمریکا در پاسخ به یک سوال ادعایی درباره اینکه آیا می‌توان جلوی ایجاد پایگاه‌های نظامی از سوی ایران در سوریه و لبنان را گرفت، گفته است: «خواهید دید. بنشینید و تماشا کنید.»


رژیم صهیونیستی روز شنبه مدعی شد جنگنده‌هایش به 12 هدف در عمق خاک سوریه حمله کرده‌اند. به ادعای تل‌آویو تجاوز هوایی روز شنبه به خاک سوریه در واکنش به ورود یک پهپاد ایرانی به اراضی اشغالی صورت گرفته، اما تهران این ادعا را رد کرده است.


این رژیم همچنین اعتراف کرده که یک جنگنده اف‌16 خود را به‌دنبال آتش پدافند هوایی سوریه از دست داده است. بعد از جنگ نخست اسرائیل با لبنان در سال 1982 این اولین بار است که رژیم اسرائیل جنگنده‌اش را به‌دنبال آتش دشمن از دست می‌دهد.


منبع: فارس


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته