دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آغازمرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیااز امروز؛

رونمایی از قدرت‌های باشگاهی آسیا/ 25 سال از قهرمانی ایرانی ها می‌گذرد

مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در حالی از امروز آغاز می‌شود که 25 سال از آخرین قهرمانی نمایندگان ایران در این مسابقات می‌گذرد.
کد خبر : 259786

گروه ورزشی خبرگزاری آنا - حمیدرضا نقیبی؛ مرحله گروهی سی و هفتمین دوره رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های آسیا که از سال 2002 با عنوان لیگ قهرمانان آسیا برگزار می‌شود از امروز آغاز می‌شود و نمایندگان کشورهای صاحب فوتبال قاره کهن به مصاف یکدیگر می‌روند. این رقابت‌ها در 8 گروه 4 تیمی انجام می‌شود و بنابر تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا این رقابت‌ها در مناطق شرق و غرب آسیا دنبال می‌شود به نحوی که 4 گروه در غرب و 4 گروه در شرق بازی‌ها را دنبال می‌کنند و پس از صعود 8 تیم به مرحله حذفی در هر منطقه، تیم‌ها به مصاف یکدیگر می‌روند تا برترین تیم‌های تیمشرق و غرب آسیا در دیدار نهایی قهرمان باشگاه قاره کهن را مشخص کنند.


نخستین دوره لیگ قهرمانان آسیا، با ترکیب دو تورنمنت باشگاهی سطح اول فوتبال قاره آسیا یعنی جام باشگاه‌های آسیا و جام برندگان جام آسیا در فصل 03–2002 با قهرمانی تیم العین امارات به پایان رسید. تیم‌های کره‌ای با 11 قهرمانی، تیم‌های ژاپنی با 6 قهرمانی، تیم‌های عربستانی با 4 قهرمانی و تیم‌های ایرانی، چینی و اسرائیلی نیز هرکدام با 3 قهرمانی، بیشترین قهرمانی در این رقابت‌ها را داشته‌اند. قهرمان مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 2018 به عنوان باشگاه برتر کنفدراسیون فوتبال آسیا به مسابقات جام باشگاه‌های جهان در سال 2018 که به میزبانی امارات متحده عربی قرار است برگزار شود، صعود خواهد کرد.


در مرحله گروهی رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان آسیا تیم‌هایی از کشورهای ایران، عربستان، امارات، قطر، ازبکستان، هنگ‌کنگ، ژاپن، تایلند، چین، استرالیا و کره‌جنوبی حضور دارند که در این میان تیم‌های استقلال ایران و الهلال عربستان بیشترین تعداد قهرمانی بدون شکست در رقابت‌های باشگاهی آسیا را به دست آورده‌اند. استقلال ( 1970 ، 91-1990) و الهلال ( 92-1991 ، 2000-1999) این عناوین را تصاحب کردند.


ضمن اینکه پس از فصل 93-1992 که تیم پاس توانست عنوان قهرمانی باشگاهی آسیا را به دست آورد تیمی از ایران قهرمانی در آسیا را تجربه نکرده است.


درادامه به بررسی گروه‌های 8 گانه می‌پردازیم. لازم به ذکر است رقابت‌های لیگ کشورهای شرق آسیا به غیر از لیگ‌های استرالیا، تایلند و هنگ‌کنگ برای کشورهایی که در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند، به پایان رسیده است.


⚽️ گروه A: الجزیره امارات، الاهلی عربستان، تراکتورسازی ایران، الغرافه قطر


در این گروه نماینده عربستان را باید مدعی اول صعود بدانیم. الاهلی در لیگ برتر سعودی‌ها با 41 امتیاز تیم دوم است و در وضعیت مناسبی به سر می‌برد. این در حالی است که الجزیره در لیگ برتر امارات تنها 22 امتیاز گرفته و در رده ششم قرار دارد. تراکتورسازی 28 امتیاز گرفته و در رده دهم لیگ برتر ایران است و الغرافه هم در لیگ ستارگان قطر 24 امتیاز دارد و در رده پنجم است.


برنامه بازی‌های روز اول:


دوشنبه 23 بهمن


*تراکتورسازی-الاهلی عربستان 19:00


*الجزیره امارات-الغرافه 19:00






























نام تیم نام کشور رتبه داخلی
الاهلی عربستان 2
الجزیره امارات 6
تراکتورسازی ایران 10
الغرافه قطر 5

⚽️ گروه B: الدحیل قطر، الوحده امارات، لوکوموتیو ازبکستان، ذوب‌آهن ایران


این گروه دست کمی از گروه مرگ ندارد چرا که تیم‌های حاضر در آن در لیگ‌های کشورشان شرایط بسیار خوبی را سپری کرده‌اند. الدحیل(لخویا) تیم اول لیگ ستارگان قطر است که اندوخته امتیازی‌اش 42 است. نماینده اماراتی‌ها در گروه B در لیگ این کشور با 36 امتیاز در جایگاه دوم ایستاده است. در ازبکستان مسابقات لیگ به پایان رسیده و لوکوموتیو در قامت تیم قهرمان کشورش وارد لیگ قهرمانان می‌شود و ذوب‌آهن هم با 38 امتیاز جایگاه دوم لیگ ایران را در اختیار دارد.


برنامه بازی‌های روز اول :


دوشنبه 23 بهمن 1396


لوکوموتیو تاشکند-الوحده امارات 14:30


الدحیل قطر-ذوب آهن 16:45






























نام تیم نام کشور رتبه داخلی
الدحیل(لخویا) قطر 1
الوحده امارات 2
لوکوموتیو ازبکستان 1
ذوب‌آهن ایران 2

⚽️ گروه C: پرسپولیس ایران، السد قطر، الوصل امارات، نسف قارشی ازبکستان


پرسپولیس را باید بهترین تیم این گروه و مدعی اصلی صدرنشینی دانست. تیمی که با 54 امتیاز از حالا نوید قهرمانی‌اش را در لیگ برتر ایران به هوادارانش داده است. بعد از پرسپولیس، السد را می‌توان مدعی دوم صعود دانست. تیمی که با 40 امتیاز در لیگ ستارگان قطر یکی از مدعیان قهرمانی است. نسف قارشی که با عنوان نایب قهرمانی لیگ برتر ازبکستان را به پایان رسانده، دیگر مدعی صعود از گروه C است. الوصل امارات هم در لیگ داخلی کشورش با 32 امتیاز سوم است و به صعود امیدوار است.


برنامه بازی‌های روز اول:


سه شنبه 24 بهمن 1396


پرسپولیس-نسف قارشی 17:15


الوصل امارات-السد 18:30






























نام تیم نام کشور رتبه داخلی
پرسپولیس ایران 1
السد قطر 2
الوصل امارات 3
نسف قارشی ازبکستان 2

⚽️ گروه D: الهلال عربستان، استقلال ایران، الریان قطر، العین امارات


گروه مرگ منطقه غرب آسیا بلاتردید این گروه است. الهلال 43 امتیازی صدرنشین لیگ برتر عربستان است. تیمی که نایب‌قهرمان دوره پیش شد. العین در امارات 38 امتیاز گرفته و رده نخست جدول لیگ برتر امارات را تسخیر کرده است. الریان هم با 35 امتیاز در لیگ ستارگان قطر در رده سوم قرار دارد. این در حالی است که استقلال ایران با 35 امتیاز در رده ششم قرار دارد.


برنامه بازی‌های روز اول :


ﺳﻪشنبه 24 بهمن 1396


الریان قطر-استقلال 18:40


الهلال عربستان-العین امارات 20:55






























نام تیم نام کشور رتبه داخلی
الهلال عربستان 1
استقلال ایران 6
الریان قطر 3
العین امارات 1

⚽️ گروه E: تیانجین چوانجیان چین، چونبوک موتورز کره‌جنوبی، کاشیوا ریسول ژاپن، کیچه هنگ‌کنگ


تیم تیانجین در پایان رقابت‌های سوپرلیگ چین عنوان سوم را به دست آورد. چونبوک موتورز کره‌جنوبی هم با اقتدار قهرمانی در کشورش را به دست آورد. کاشیوا ریسول در جی لیگ ژاپن با کسب عنوان چهارمی به کار خود پایان داد. تیم کیچه هم در حال حاضر با 32 امتیاز فاصله بسار زیادی با دیگر تیم‌های کشورش ایجاد کرده و صدرنشین لیگ برتر هنگ‌کنگ است. به نظر می‌رسد در این گروه شانس اول صعود نماینده کره‌جنوبی است.


برنامه بازی‌های روز اول :


ﺳﻪشنبه 24 بهمن 1396


چونبوک موتورز-کاشیوا ریسول 14:30


تیانجین چوانجیان-کیچه 15:30






























نام تیم نام کشور رتبه داخلی
تیانجین چوانجیان چین 3
چونبوک موتورز کره‌جنوبی 1
کاشیوا ریسول ژاپن 4
کیچه هنگ‌کنگ 1

⚽️ گروه F: اولسان هیوندای کره‌جنوبی، شانگهای SIPG چین، ملبورن ویکتوری استرالیا، کاوازاکی​ ژاپن


اگر به وضعیت امتیازی تیم‌های حاضر در این گروه در لیگ‌های کشورشان نگاهی بیاندازیم از لحاظ آماری باید نماینده ژاپن را بخت اول صعود بدانیم. تیمی که عنوان قهرمان جی لیگ ژاپن را به دست آورده است. شانگهای SIPG در سوپر لیگ چین به عنوان نایب قهرمانی رسید. اولسان هیوندای هم با کسب رتبه چهارمی کی لیگ کره‌جنوبی را به پایان رساند. ملیورن ویکتوری هم با 26 امتیاز در رده پنجم ای لیگ استرالیاست و روی کاغذ کمترین شانس را برای صعود دارد.


برنامه بازی‌های روز اول :


سه شنبه 24 بهمن 1396


ملبورن ویکتوری-اولسان هیوندای 12:00


کاوازاکی-شانگها 13:30






























نام تیم نام کشور رتبه داخلی
اولسان هیوندای کره‌جنوبی 4
شانگهای SIPG چین 2
ملبورن ویکتوری استرالیا 5
کاوازاکی ژاپن 1

⚽️ گروه G: بوریرام تایلند، ججو یونایتد کره‌جنوبی، سرزو اوزاکا ژاپن، گوانگ‌ژو چین


لیگ تایلند از هفته پیش شروع شد و بوریرام در گام نخست به برتری رسید تا در رده دوم قرار بگیرد. ججو یونایتد با عنوان دومی در لیگ کره‌جنوبی فصل را به پایان برده است. سرزو اوزاکا در پایان جی لیگ ژاپن در جایگاه سوم ایستاد. گوانگ‌ژو هم که سابقه قهرمانی در لیگ قهرمانان را دارد به عنوان قهرمان چین وارد مرحله گروهی این رقابت‌ها می‌شود.


برنامه بازی‌های روز اول :


چهارشنبه 25 بهمن 1396


گوانگژو چین-بوریرام تایلند 12:30


ججو یونایتد-سرزو اوزاکا 14:15






























نام تیم نام کشور رتبه داخلی
بوریرام تایلند 2
ججو یونایتد کره‌جنوبی 2
گوانگ‌ژو چین 1
سرزو اوزاکا ژاپن 3

⚽️ گروه H: سوون سامسونگ کره‌جنوبی، سیدنی اف سی استرالیا، شانگهای شنهوا چین، کاشیما آنتلرز ژاپن


سوون سامسونگ در پایان کی لیگ کره‌جنوبی در رده سوم ایستاد. سیدنی اف سی با 49 امتیاز صدرنشین لیگ استرالیاست و بخت زیادی برای صعود خود قائل است. کاشیما آنتلرز، جی لیگ ژاپن را هم امتیاز با کاوازاکی به پایان برد ولی به خاطر تفاضل گل کمتر نایب‌قهرمان شد. شانگهای شنهوا هم در رده یازدهم سوپرلیگ چین قرار گرفت تا فصل را با ناکامی به پایان برده باشد. به نظر می‌رسد نمایندگان ژاپن و استرالیا شانس بیشتری برای صعود دارند.


برنامه بازی‌های روز اول :


چهارشنبه 25 بهمن 1396


سیدنی اف سی-سوون سامسونگ 12:00


کاشیما آنتلرز-شانگهای شنهوا 13:30






























نام تیم نام کشور رتبه داخلی
سوون سامسونگ کره‌جنوبی 3
سیدنی اف سی استرالیا 1
کاشیما آنتلرز ژاپن 2
شانگهای شنهوا چین 11








انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته