نهمین همایش یادگیری الکترونیکی در دانشگاه علومپزشکی مشهد برگزار شد
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از معاونت آموزشی وزارت بهداشت، نهمین همایش کشوری یادگیری الکترونیکی و چهارمین جشنواره ملی سلامت و یادگیری در نظامهای الکترونیکی (سینا) با حضور دبیر شورای عالی آموزش مجازی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، جمعی از مدیران وزارت بهداشت، رئیس و جمعی از معاونان دانشگاه، اعضای هیات علمی و صاحبنظران به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.
همایش یادگیری الکترونیکی در علوم پزشکی در محورهای سیاستگذاری و بینالمللیسازی، آموزشهای مداوم و ضمن خدمت، ارزشیابی الکترونیکی، یادگیری الکترونیکی در شبکههای اجتماعی، آموزش مجازی بیماران و جامعه (Public education)، یادگیری الکترونیکی ویژه توانیابان، طراحی محتوای یادگیری الکترونیکی، کاربرد فناوریهای نوین در یادگیری علوم پزشکی، دستگاههای همراه هوشمند (Smartphones)، دوراپزشکی (Telemedicine) در آموزش، اپلیکیشن موبایل، شبیهسازی (Simulation) و بازی سازی (Gamification) درآموزش علوم پزشکی، واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) و حرفهای گری (Professionalism) و شبیهسازی دیجیتال برگزار میشود.
همچنین جشنواره ملی سلامت در نظام الکترونیکی سینا در محورهای فیلم آموزشی، پادکست، دابسمش، پویا نمایی، تیزر دیجیتال، IVR، اینفوگرافی، پوستر،نرم افزار، وب سایت، اپلیکیشن موبایل، گجت، وبلاگ، کتاب و مجلات الکترونیکی، بازی ،واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR)، آبجکت سه بعدی و مدل و مولاژ آموزشی مجازی برگزار خواهد شد.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مراسم آغاز به کار این همایش اظهار کرد: در مدت زمان فراخوان ۵۱۰ مقاله به دبیرخانه همایش کشوری یادگیری الکترونیکی ارسال شد که از این تعداد ۳۱۶ مقاله در قالب پوستر و سخنرانی مورد پذیرش قرار گرفت.
دکتر اعتضاد رضوی خاطرنشان کرد: همچنین در چهارمین جشنواره ملی سلامت ویادگیری در نظامهای الکترونیکی (سینا) از مجموع ۱۵۶ مقاله اثر ارسالی ۶۳ اثر پذیرش شد که از این تعداد ۱۴ اثر برگزیده انتخاب شدهاند.
وی با اشاره به نقش آموزش الکترونیک و مجازی اظهار کرد: یادگیری سریع متناسب با تغییرات و تحولات و آموزش همزمان تعداد بیشتری از فراگیران از مزایای این روش به شمار میرود.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه امروزه با گسترش فناوریهای اطلاعات، استفاده از آموزشهای مجازی در سیستمهای دانشگاهی مورد نیاز است، تصریح کرد: در سال گذشته ۲۵ هزار نفر در دانشگاه علوم پزشکی مشهد آموزشهای مجازی را فرا گرفتند.
رضوی با بیان اینکه با اجرای برنامه تحول در آموزش، مراکز آموزش مجازی نیز در دانشگاه علوم پزشکی مشهد راهاندازی شد، گفت: بهرهمندی از فناوریهای نوین، تدوین برنامههای آموزشی، الکترونیکی شدن دروس، برگزاری وبینارها و تولید محتواهای متعدد از جمله اقداماتی است که در این مدت در دانشگاه انجام شده است.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به برنامههای آینده آموزش مجازی اشاره کرد و افزود: کسب مجوز ایجاد دانشکده مجازی، ارتقا کیفی آموزش مجازی، تقویت سرمایه انسانی متخصص، بروز رسانی کوریکولوم ها، طراحی مدلهای انگیزشی و شناسایی رشته مقاطع جدید از جمله برنامههای آینده در این حوزه به شمار می رود.
انتهای پیام/