دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 بهمن 1396 - 13:46
وال‌استریت ژورنال مدعی شد؛

سه عضو کنگره آمریکا در سال ۲۰۱۳ با روحانی دیدار کردند

وال‌استریت ژورنال مدعی شدکه سه نماینده عضو فراکسیون سیاه پوستان کنگره آمریکا، تنها چند ساعت پس از سخنرانی حسن روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل در سال 2013 در ضیافت شام او شرکت کردند.
کد خبر : 259552

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وال استریت ژورنال، سه نماینده عضو فراکسیون سیاه پوستان کنگره آمریکا، تنها چند ساعت پس از سخنرانی حسن روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل در سال 2013 در ضیافت شام او شرکت کردند.


این سه عضو مجلس نمایندگان ایالات متحده همراه با لوئیس فراخان، رهبر یک گروه سیاه‌پوستان به نام «امت اسلام» در این ضیافت شام شرکت کردند.


این ضیافت شام در جریان اولین سفر حسن روحانی به نیویورک در مقام ریاست جمهوری ایران در سال 2013 بر پا شده بود.


طبق این گزارش، خبر حضور این عضو کنگره آمریکا در ضیافت شام حسن روحانی، در گزارشی در مورد ارتباط آنها با لوئیس فراخان منتشر شده است.


کیت الیسون، آندره کارسون و گرگوری میکس سه نماینده عضو فراکسیون سیاه پوستان کنگره بودند که تنها چند ساعت پس از سخنرانی حسن روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل در ضیافت شام او شرکت کردند.


رئیس جمهوری ایران در پایان آن سفر با باراک اوباما رئیس جمهوری وقت آمریکا، به مدت ۱۵ دقیقه تلفنی گفتگو کرده بود. باراک اوباما پس از آن گفتگوی تلفنی گفته بود دو کشور می‌توانند به توافقی جامع برای پایان بخشیدن به مناقشه هسته‌ای دست یابند.
البته بعد از انتشار این خبر، پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور «ملاقات و شام محرمانه» سه نفر از اعضای کنگره امریکا با رئیس جمهور در سفر سال 2013 به نیویورک را بی اساس و کذب محض دانست و گفت: «تمام این دیدارها و ملاقاتها همراه با اطلاع رسانی بوده و هیچ ملاقات یا دیداری به صورت محرمانه انجام نپذیرفته است ... از جمله در سال 2013 نیز جلسه ای با حضور علمای اسلامی و رهبران جامعه مسلمانان آمریکا برگزار شده است که خبر و تصاویر کامل آن، همان زمان منتشر و اکنون نیز در پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری موجود است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته