دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 تير 1394 - 15:47
علی صابری تاکید کرد

اهمیت حضور نمایندگان شورا در ستاد مناسب‌سازی شهری

عضو حقوقی شورای شهر تهران با تاکید بر حضور نمایندگان شورای شهر تهران در ستاد مناسب‌سازی شهری، این اقدام را در مهیا کردن شرایطی ایمن برای تردد افراد کم‌توان در شهر موثر ارزیابی کرد.
کد خبر : 25955

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، علی صابری در یکصد و شصت و ششمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به مصوبه «مناسب‌سازی فضاهای شهری برای جانبازان و معلولین جسمی و حرکتی» به شماره مصوبه ۱۶۰-۶۳۸-۷۰۹۷، بر اهمیت حضور نمایندگان شورای شهر تهران در ستاد مناسب‌سازی شهری تاکید کرد.


وی گفت: برخوردار بودن از حقوق مدنی متناسب با شأن انسانی کم‌توانان جسمی و حرکتی و جانبازان محترم انقلاب اسلامی برای تحرک و دسترسی ایمن به خدمات٬ فضاها و تاسیسات عمومی شهرها با هدف برقراری و اعطای استقلال نسبی٬ فردی و اجتماعی به این گروه‌های ویژه٬ بایستی در ردیف وظایف مسلم حاکمیت و شهروندان و به ویژه متولیان شهری قرار گیرد.


این عضو حقوقی شورای شهر تهران افزود: بر اساس مصوبه مذکور، شهرداری تهران بنا به مسئولیت‌های مقرر در قانون شهرداری و خصوصاً مفاد ماده پنجاه و پنجم قانون آن، مسئولیت هماهنگی و پیگیری اجرایی کردن مفاد این مصوبه را عهده‌دار است و با تشکیل ستادی متشکل از هفت عضو به پیگیری موضاعات و تصمیمات متخذه و اعمال نظارت بر حسن انجام وظایف و مفاد این مصوبه و تصمیمات متخذه موظف شده است.


در این مصوبه آمده است که «یک نماینده به انتخاب و معرفی شورای اسلامی تهران» جهت عضویت در این ستاد باید حضور داشته باشد اما چگونگی انتخاب و اینکه کدام کمیسیون باید اقدام به معرفی فرد کند در مصوبه نیامده است. لذا با پیگیری دستور اجرایی مصوبه به کمیسیون فرهنگی می‌توان چنین استنباط کرد که شورا انتخاب نماینده و معرفی او جهت کسب رای در صحن شورا برای حضور در ستاد مناسب‌سازی را به عهده کمیسیون فرهنگی گذاشته است.


به گفته صابری دبیر این ستاد نیز معاونت فنی‌وعمرانی شهرداری تهران معرفی شده است که با توجه به اینکه تمام اقدامات اجرایی را معاونت معماری و شهرسازی انجام می‌دهد، نیاز است که دبیری ستاد اصلاح شود.


عضو حقوقی شورای شهر تهران گفت: بنده به عنوان نماینده شورای شهر اسلامی تهران در ستاد مناسب‌سازی اعلام می‌کنم که اهمیت ستاد مناسب‌سازی شهری نه تنها برای جامعه معلولین و جانبازان شهر و کشور است بلکه تمام سالمندان و خانواده‌های این شهروندان را نیز در بر می‌گیرد. با توجه به ابعاد گسترده موضوعی که در این بحث مطرح است برای انجام بهتر و سریع‌تر و تخصصی‌تر این امور نیاز به نیروی متخصص بیشتر و تاکید بیشتر بر اهمیت این موضوع است.


انتهای پیام/

برچسب ها: شورای شهر تهران
ارسال نظر
هلدینگ شایسته