دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 بهمن 1396 - 13:34
سردار سلامی؛

برجام هیچ ارتباطی با توان موشکی ندارد

سردار حسین سلامی هشدار داد: «برجام هیچ ارتباطی با توان موشکی ندارد، بلکه بحث موشکی بخشی از قدرت دفاعی ما است و هرگز راجع به آن مذاکره نمی‌کنیم. همه دنیا باید خیالشان بابت این موضوع راحت باشد.»
کد خبر : 259543

به گزارش خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری آنا، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در نشست خبری بعد از همایش هم‌اندیشی میهمانان خارجی شرکت کننده در جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی گفت: «اروپایی‌ها باید بدانند برجام هیچ ارتباطی با توسعه توان موشکی ندارد و اراده ما برای توسعه قدرت دفاعی مستقل‌تر از هر قدرت دیگری است.»
وی در مورد رمز ماندگار انقلاب هم بعد از 39 سال گفت: «آرمان‌های بزرگ، رهبران بزرگی مانند امام خمینی، آیت‌الله خامنه‌ای، اسلام وحدت، ایمان به ملت رمز ماندگاری انقلاب است.»
وی تصریح کرد: «جمهوری اسلامی ایران همه ملت‌های مسلمان را به آزادی، عزت، اقتدار، امنیت و استقلال دعوت می‌کند و این عامل اساسی وحدت جمهوری اسلامی با جهان اسلام است و جمهوری اسلامی ایران با آرمان امت اسلامی پیوند خورده است و محور تعقیب این آرمانها است.»
سردار سلامی گفت: «حضور آمریکا در سوریه غیر مشروع بوده و مطمئناً با شکست مواجه خواهد شد و قبل از اینکه شکست بخورد، باید منطقه را ترک کند.»
وی در خصوص عملیات ترکیه در سوریه گفت: «حضور هیچ قدرتی در سوریه قابل قبول و مشروع نیست مگر این که با موافقت دولت سوریه باشد. هر قدرتی که مرزهای بین‌المللی را پشت سر می‌گذارد، نقض حاکمیت می‌کند. چه آمریکا باشد چه هر کشور دیگری. این اقدام، اقدام پسندیده و مشروعی نیست. معمولا این گونه مداخلات موفقیت آمیز نیست. حضور آمریکا در هیچ کشور اسلامی مشروع نیست. این حضور موجب ناامنی و توسعه تروریسم بوده و ادامه حضور آمریکا در منطقه دامنه تروریسم را افزایش می دهد. حضور آمریکا در منطقه هزینه‌های نظامی و اقتصادی به دنبال خواهد داشت، کما این که تا امروز این گونه بوده است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته