دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 بهمن 1393 - 11:55

انتشار کتاب «امام خمینی رهبر انقلاب ایران» به زبان ژاپنی

کتاب «امام خمینی رهبر انقلاب ایران» تالیف استاد «کن‌جی تومیتا» به‌عنوان یکصدمین کتاب تاریخ جهان از سوی انتشارات یاماکاوا منتشر و روانه بازار ژاپن شد.
کد خبر : 2595

به گزارش گروه فرهنگی آنا به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، کن جی تومیتا مولف این کتاب در حال حاضر به عنوان استاد علوم ادیان در دانشگاه دوشیشا در استان کیوتو تدریس می‌کند و از دانشمندان ایران شناس ژاپن به شمار می‌رود. او علاوه براین کتاب آثار دیگری درباره ایران نیز منتشر کرده است که «ایران و آیت الله‌ها»، «ولایت فقیه و جهاد اکبر»،«افکار اسلامی معاصر و نهضت های سیاسی»و... نیز برخی از این آثار به شمار میروند.


در بخشی از این کتاب به سال 1963 زمانی‌که امام در دادگاه نظامی محکوم به اعدام می‌شوند و بعضی از مراجع آن‌زمان پا در میانی می‌کنند اشاره شده است و هم‌چنین اعترافات قطب زاده را مطرح می‌کند. این کتاب از شروع انقلاب مردمی در ایران، فرار شاه، آمدن امام و تشکیل دولت موقت و سپس به جانشینی رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره دارد. در قسمت دیگری از این کتاب به مذهب شیعه اثنی عشری و تاریخ معاصر ایران از دوره قاجاریه و سپس انقلاب اسلامی و موفقیت‌های امام در طول زندگی اشاره و افکار و شخصیت امام خمینی را بیان کرده و بیشتر به ساده زیستی ایشان اشاره کرده است.


در مقدمه کتاب آمده است: «امام خمینی رهبر انقلاب اسلامی ایران زمانی‌که اکثر کشورهای جهان به سوی غربی شدن پیش می‌رفتند، انقلاب کرد. با افکار و اندیشه های ایشان یک جامعه، که اخلاق و فقه اسلامی را ترویج می‌کند پایه‌گذاری شد. اساس فکر ایشان نه فقط فقه اسلامی بلکه عرفان اسلامی نیز بود. صدای ایشان به عنوان احیای اسلام و توجه به نجات مستضعفین در همه جهان بود. ندای ایشان در جهان اسلام اساس واقعیات را بیان می‌کرد و اتفاقات جدیدی بوجود آمد».


«مراسم عزاداری برای ارتحال امام خمینی»، «مسیر و راه انقلاب اسلامی در ایران»، «تشکیل حکومت جدید و روزهای هرج و مرج اوایل انقلاب»، «دوران تنش و آرامش»، «جنبه‌های مختلف افکار و اندیشه‌های امام خمینی» و... برخی از فصل‌های این کتاب به شمار می‌روند.


علاوه براین، بر روی جلد اول و پشت جلد در صفحه اول کتاب تصاویری از بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که در حال اقامه نماز، قدم زدن و مطالعه روزنامه و تمثال مبارک حضرت امام در دست مردم انقلابی در روزهای اول انقلاب دیده می‌شود.


این کتاب که یکی از مجلدهای مجموعه "تاریخ جهان" است اخیرا با قیمت 800 ین ژاپن از طریق شرکت آمازون توزیع می‌شود.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته