دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 بهمن 1396 - 10:49

نود و هفت فلسطینی در حمله رژیم صهیونیستی مجروح شدند

سازمان هلال احمر فلسطین اعلام کرد شمار مجروحان حمله دیروز نظامیان رژیم صهیونیستی به معترضین در نوار غزه و کرانه باختری اردن به 97 نفر رسیده است.
کد خبر : 259453

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از آناتولی، هلال احمر فلسطین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «تعداد مجروحان یورش امروز نظامیان اسرائیلی به تظاهرکنندگان فلسطینی در نواره غزه و کرانه باختری به 96 نفر رسیده است.»


سربازان اسرائیل در برابر تظاهرکنندگان که به تصمیم آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل اعتراض داشته‌اند، از گلوله جنگی و پلاستیکی استفاده کرده است.


بنا به اعلام هلال احمر فلسطین در کرانه باختری 70 نفر، به ترتیب 12 نفر با گلوله جنگی و 58 تن با گلوله پلاستیکی مجروح و 195 نفر دیگر نیز در اثر استنشاق گاز اشک آور دچار مشکل تنفسی شده‌اند.


علاوه بر این، اشرف القدرة، سخنگوی وزارت بهداشت دولت فلسطین نیز اعلام کرده است که در پی یورش نظامیان اسرائیلی به معترضین فلسطینی در نوار غزه 27 نفر زخمی شده‌اند، حال دو نفر آنها وخیم است.


گفتنی است اکثر شهرهای فلسطین از اوائل ماه دسامبر گذشته شاهد تظاهرات گسترده مردم این کشور علیه تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل بوده‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته